Głównym trendem w zakresie wsparcia sprzedaży jest obecnie ograniczanie obecności własnych przedstawicieli handlowych w sklepach i przenoszenie odpowiedzialności na dostawców zewnętrznych, likwidowanie bezpośredniej obsługi sklepów na rzecz współpracy z dystrybutorami lub przechodzenie na komunikację zdalną, jak call center czy systemy online - mówił Piotr Haman, prezes zarządu OEX Cursor podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Ważnym trendem jest też informatyzacja i digitalizacja sprzedaży.

- Staramy się dostarczyć bardzo szczegółową informację o sytuacji danej kategorii na półkach w poszczególnych sklepach, a następnie podejmować działania interwencyjne tylko w tych sklepach, w których jest szansa na zwiększenie sprzedaży. Celem jest obniżenie kosztów obsługi retailu, a jednocześnie utrzymanie kontaktu z rynkiem i możliwości wpływania na to, jaki produkt danego producenta jest w sklepach sprzedawany i w jaki sposób jest eksponowany - tłumaczył Piotr Haman.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl