Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Oferta ciast świątecznych w dyskontach bardzo podobna (GALERIA)

Portalspozywczy.pl razem z Andrzejem Piętką z Akademii Wypieków przygląda się ofercie ciast świątecznych w dyskontach. Na podstawie wizyt w kilkunastu sklepach Aldi, Biedronki, Lidl i Netto w Warszawie oraz okolicznych miejscowościach można stwierdzić, że oferta ciast świątecznych oferowanych w dyskontach jest bardzo podobna.

Oferta ciast świątecznych w dyskontach bardzo podobna (GALERIA)
Oferta ciast świątecznych w dyskontach bardzo podobna – uważa Andrzej Piętka z Akademii Wypieków (GALERIA)

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 02-04-2021, 08:26

Jak wymienia Andrzej Piętka, w Aldi ciasta znalazły się w trzech miejscach sprzedażowych. Dwa z nich to regały ekspozycyjne oznaczone na niebiesko "1001 powodów, by wpaść do Aldi" przy wejściu do sklepu i takiej samej wielkości przed kasą. Trzecie miejsce z babeczkami do święconki za 1,29 zł / sztukę było zlokalizowane w miejscu odbioru zeskanowanego produktu przez kasjerkę. Ceny pakowanych ciast i babek od 4,99 do 9,99 zł / makowca premium. Asortyment podstawowy. Promowana najwidoczniej babeczka do święconki.

W Biedronce ekspert Akademii Wypieków zastał najbogatszy asortyment w porównaniu do konkurencyjnych sieci.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Ciekawa ekspozycja ciast, więcej rodzajów i opcji smakowych niż u konkurencji. Do tego to jedyna sieć, która rozlokowała racjonalnie ciasta świąteczne w miejscach do tego najkorzystniejszych. Można kupić dużą babkę z belgijską czekoladą za 14,99 zł / sztukę, baranka wielkanocnego i ok 12 rodzajów ciast dedykowanych na Wielkanoc. Jeżeli klient chce to może zakupić ciasta owocowe ze stałej oferty w sklepie. Dużo ludzi i ostrożne wybieranie produktów do koszyka z półek ciast świątecznych. Podniósł się poziom merchandisingu w sklepach tej sieci, pracownicy dbają o czystość i uzupełniają płynnie towar na półkach z pieczywem i kartony z ciastami – ocenia Andrzej Piętka.

W Lidlu zrobiona została wyspa do ekspozycji ciast do sprzedaży mieszcząca się w alejce przy piekarni.

– Asortyment to 3 rodzaje babek, makowiec, baranek wielkanocny, ciasto korzenne, chleb na żurek. Ceny od 6,99 do 10,99 zł / sztukę. Produkty zapakowane w folie i bezpieczne dla kupujących. Nowością jest pojawienie się ciast w lodówkach przy daniach covenience, niestety w siermiężnych nieekologicznych blistrach plastikowych z mało czytelnymi etykietami. Ludzie chętnie kupują chlebek i małe babeczki do święconki. Generalnie na tle pozostałych dyskontów asortyment dobrze dobrany pod względem potrzeb klientów i smaków – mówi Andrzej Piętka.

W Netto ciasta i babki wystawione zostały w kartonach.

– Sama sprzedaż bardziej przypomina akcję handlową jak w "tłusty czwartek", ale zamiast pączków oferowane są babki, w tym głównie cytrynowa za 4,69 zł / sztukę. Innych ciast typowo świątecznych łatwo nie znajdziemy i raczej pozostałe produkty to standardowe ciasta takie jak strucle owocowe i serowe, baranek wielkanocny zawijany makowiec oraz kremowe ulokowane na najniższej półce w regale piekarskim. Ubogo, ale z drugiej strony sieć postawiła na podstawowy asortyment kilku tylko rodzajów ciast w tym sklepie, bo przy wejściu do sklepu zlokalizowane jest duże stoisko znanej piekarni / cukierni – ocenia ekspert Akademii Wypieków.

– Podsumowując można napisać, że widać ostrożność w doborze asortymentu do sprzedaży i powściągliwość w zamawianiu ciast przez kupców. Asortyment wybrany jest bezpieczny i popularny wśród Polaków. Widać, że priorytetem dla kupców sieci była optymalizacja cenowa, ale robiona w ten sposób, żeby cena na półce za ciasto nie przekraczała 10 zł. I dobrze, bo ludzie ostrożniej wydają pieniądze. Zakupy kojarzą się z drożyzną. Łatwo dostrzec można też kolejność wyboru sklepów przez kupujących, bo miernikiem popularności każdej z sieci jest ilość samochodów parkujących teraz codziennie przed sklepami. Tu hierarchia popularności jest łatwa do przedstawienia – podsumowuje Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Aldi RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    oferta świąteczna RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Wielkanoc RSS ALERT    /    Andrzej Piętka RSS ALERT    /    Akademia Wypieków RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.173.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!