Oferta systemów franczyzowych będzie zmniejszać się w 2013 r. - głównie w gastronomii i handlu
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 21-12-2012, 11:48
Miniony rok nie był łatwy dla franczyzy. - Zaobserwować w nim można było przede wszystkim ograniczenie dynamiki powstawania nowych formatów gastronomicznych. Na rynku przeważały więc przejęcia i rewitalizacje marek, a także rezygnacje z rozwoju sieci. Wzrosła jednak popularność małych formatów, zwłaszcza w dziedzinie beauty i spa. W wielu przypadkach kryzys gospodarczy miał więc pozytywne znaczenie dla podejmowania decyzji o własnej działalności w oparciu o franczyzę, zwłaszcza dla osób tracących dotychczasowe źródło utrzymania - mówi Tomasz Pitak.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Jego zdaniem, podobne tendencje utrzymają się na polskim rynku w 2013 roku. - Oferta systemów franczyzowych będzie zmniejszać się, szczególnie w obszarze gastronomii i handlu. Dodatkowo, w branży gastronomicznej pojawią się konsolidacje istniejących podmiotów - podsumowuje dyrektor operacyjny spółki Eurokiosk.
Spółka Eurokiosk zarządza obecnie ponad 150 punktami sprzedaży detalicznej na terenie zachodniej Polski. W swoim portfolio firma posiada dwie wiodące marki, Eurokiosk i Euro - Salon Prasowy, a także kawiarnie Eurocafe oraz punkty gastronomiczne Euro-Snack.
Czytaj także: Eurokiosk rozwija koncepty Euro-Salon Prasowy, Euro-Cafe i Eurosnack
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Hipermarkety opuszczą Polskę? "Ten koncept się wypalił" [WYWIAD]
-
Żabka ma ponad 7 tys. franczyzobiorców. Jak wygląda ich system rozliczeń?
-
McDonald's ma już 500 restauracji w Polsce. Najnowsza powstała w Wyszkowie
-
Monika Dąbrowska na EEC: franczyza to wspólny interes dwóch stron
-
EEC 2022: Na ile franczyza powinna być uregulowana prawnie?
-
Mihiderka na EEC: Hurraoptymizm we franczyzie się nie sprawdza
-
Zbigniew Ziobro bierze się za franczyzę. Powołał specjalny zespół
-
Ruszył XIV Europejski Kongres Gospodarczy!
-
Żabka testuje nowe rozwiązania. Sklepy mają komunikować się z pracownikami
-
Domino's Pizza nie wycofa się z Rosji
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)