Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ograniczanie wydatków na systemy antykradzieżowe to większe straty sklepów

Redukcja wydatków na systemy antykradzieżowe w placówkach handlowych prowadzi do zwiększenia strat powstających w wyniku kradzieży - wynika z przygotowanego na zlecenie Checkpoint Systems raportu, opracowanego na podstawie opinii pracowników amerykańskich sieci handlowych, odpowiedzialnych za zapobieganie stratom.

Ograniczanie wydatków na systemy antykradzieżowe to większe straty sklepów
fot. Checkpoint Systems

Autor: portalspozywczy.pl / PR
Data: 14-07-2008, 15:11

Ankietę, na podstawie której sporządzono raport przeprowadziła w maju 2008 roku firma badawcza, Preference Research. Zapytała ona 329 prenumeratorów amerykańskiego magazynu dotyczącego zapobiegania stratom (loss prevention - LP) o ich praktyki dotyczące budżetowania LP i poziom kradzieży.

Do tej pory detaliści zwykle redukowali wydatki na zapobieganie stratom gdy gospodarka zwalniała. 77 proc. uczestników badania przyznało, że podczas minionych recesji, ich budżety na LP zostały zmniejszone lub odroczone, przy czym 61 proc. odpowiedziało, że nie powróciły one do poprzedniego poziomu aż do zakończenia tego okresu. Kolejne 33 proc. ankietowanych przyznało, że ich wydatki na ten cel nigdy nie zostały przywrócone.

- Detaliści są pod silną presją minimalizacji kosztów, ale każda redukcja wydatków z LP musi być mierzona potencjalnym wzrostem strat - mówi Rob van der Merwe, prezes i CEO Checkpoint Systems, Inc.

Większość ankietowanych wskazało na związek między redukcją budżetu na LP a rosnącymi kosztami generowanymi przez ponoszone straty. 68 proc. badanych spodziewa się, że poziom kradzieży może wzrosnąć w wyniku ograniczenia lub przesunięcia wydatków na LP. O ponad połowę mniej ankietowanych uznało, że zmiany w budżecie na zapobieganie stratom nie będą miały wpływu na poziom kradzieży.

Aż 95 proc. respondentów zgodziło się co do tego, że w czasie zastoju czy recesji straty powstające w wyniku kradzieży mogą rosnąć. Prawie wszyscy ankietowani (98 proc.) uznali, że obcinanie budżetu na LP sprawiłoby, że detaliści byliby w tym czasie bardziej podatni na kradzieże.
Jak mówi Grzegorz Popek, dyrektor zarządzający Checkpoint Systems na Polskę, również i w naszym kraju redukcja budżetu na LP może powodować zwiększenie kradzieży.

- W krótkim terminie minimalizacja wydatków na zapobieganie stratom może przynieść pozytywne rezultaty dla bieżących wyników finansowych firmy. Jednak w długim okresie prowadzi do strat znacznie przewyższających poczynione oszczędności - podkreśla.

- Polska jest ciągle krajem rozwijającym się jeśli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych technologii do walki ze stratami w placówkach handlowych. Redukcja inwestycji na ten cel to jak zaproszenie do kradzieży - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Checkpoint Systems RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!