• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Okrągły Stół - uwag kilka

Strona 2 z 2
  • Autor: Andrzej Faliński
  • Data: 18-12-2008, 14:42

I ostatnia sprawa, bodaj najważniejsza; POHiD jest organizacją otwartą, ale, poza kilkoma krótszymi lub dłuższymi eksperymentami, "czysto polskiego retailu" w organizacji nie ma. Kiedyś myślałem, że to tylko kwestia czasu ( nadal tak myślę, choć czas ten nie będzie tak krótki, jak miałem nadzieję) i że cały detal nowoczesny może znaleźć się pod jednym logo organizacji branżowej, ale tak się nie stało. Powodów jest szereg i nie teraz je trzeba analizować - a to różnice kulturowe w zarządzaniu, a to specyficzne strategie firm polskich i towarzyszący im specyficzny dyskurs z konkurencja, a to brak zaufania, a to niechęć do podzielenia się w ramach organizacji kontaktami z politykami, itd., itp. Nie ważne - ważne, że polskie firmy sieciowe do POHiD zapisywać się nie bardzo chcą. Ale,... te firmy to jednak prawie 60 proc. rynku detalu nowoczesnego! I nie ma organizacji „reprezentatywnie" tę część reprezentującą. Nic nie ujmuję PIH, NRZHiU, innym organizacjom, ale sadzę, że ich zasób członkowski nie do końca obrazuje strukturę rynku w tym segmencie (na podobną zresztą "chorobę" cierpi POHiD, ale w mniejszym jednak stopniu).

Mój wniosek: zapraszam firmy polskiego retailu do POHiD, ale skoro mówią one „nie", to nic na to poradzić nie mogę. Mogę za to zasugerować - spróbujcie się państwo zorganizować! Warto przecież mieć własną, odpowiednią, platformę dla wypracowywania z innymi organizacjami (m.in. z POHiD)stanowiska wobec kluczowych spraw branż handlowych i całego sektora (o sprawach Brukseli nie wspomnę - to osobna historia). Może za jakiś czas pomyśleć da się o federacji, a może bardziej ustabilizuje się Okrągły Stół, a może jakiś inny „stół" - trudno powiedzieć, nie wiem. Skoro jednak sprawa wspólnego namysłu nad stanem handlowej rzeczy jest dla szefów firm ważna, to może jednak warto to jakoś dalej materializować? Know how jest i warto zeń skorzystać.

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!