Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych kradzieży

Okres przedświąteczny to okazja do wyraźnego zwiększenia obrotów niemal w każdym sklepie. Konsumenci tłumnie chodzą na zakupy w poszukiwaniu prezentów, a do tego są wyraźnie hojniejsi przy kasach. Razem z uczciwymi klientami do sklepów w tym okresie przychodzi również więcej złodziei. Korzystając ze wzmożonego ruchu i tłoku liczą oni na łatwiejszą kradzież. W jaki sposób kradną Polacy i co najczęściej ginie w polskich sklepach?

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych kradzieży
Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 18-12-2019, 12:50

Dane zebrane w raporcie przygotowanym na zlecenie Checkpoint Systems wyraźnie pokazują, że metoda ucieczki ze skradzionym towarem nadal jest najczęstszym sposobem działania złodziei sklepowych. Według ankietowanych respondentów zrywanie klipsów antykradzieżowych jest drugim z najpopularniejszych sposobów kradzieży (szczególnie korzystając z wyjść awaryjnych oraz niestrzeżonych bramek jako drogi ucieczki). Wielu przedstawicieli firm detalicznych zasugerowało, że przestępcy mogą także z łatwością kupić tanie urządzenia umożliwiające zdjęcie najtańszych klipsów i etykiet, a także równie chętnie korzystają ze specjalnych toreb tłumiących sygnały urządzeń zabezpieczających. Co ciekawe, badanie ujawniło, że za kradzieże sklepowe w największej mierze odpowiadają grupy przestępcze (71,8 proc.), a nie pojedyncze osoby.

– Podobnie jak w przypadku kradzieży samochodów, tak i kradzieże sklepowe stały się znacznie bardziej zaawansowane. Wymusza to na sklepach stosowanie dostosowanych do nowych warunków zabezpieczeń. Od dobrze wyszkolonej ochrony i pracowników, monitoring wizyjny oraz systemy przeciwkradzieżowe, aż po nowoczesne metody zabezpieczeń towarów jak np. dedykowane etykiety RFID, które pozwalają nie tylko zabezpieczyć towary przed kradzieżą, ale umożliwiają także choćby bieżące monitorowanie stanów magazynowych – komentuje Ewa Pytkowska, dyrektor sprzedaży w Checkpoint Systems Polska.

Co znika z półek?

Jeśli chodzi o najczęściej kradzione produkty w branży spożywczej, firmy handlowe wskazują mięso jako produkt najczęściej padający łupem złodziei (pod względem wartości), a w dalszej kolejności alkohol (wina, wódki, likiery) i czekoladę. Złodzieje „lubią” także konserwy rybne – w szczególności tuńczyka. Straty w towarach często dotyczą również wyrobów tytoniowych. W sklepach odzieżowych łupem złodziei padają najczęściej akcesoria, dzianiny, spodnie i bluzy, jeśli chodzi o elektronikę, to złodzieje w największej mierze upodobali sobie telefony komórkowe, a w marketach budowlanych drogie narzędzia. Równie popularną kategorią są kosmetyki oraz perfumy.

Raport przygotowany na zlecenie Checkpoint Systems pokazuje, że do największej liczby kradzieży dochodzi zimą. Nie bez znaczenia na ten fakt ma okres przedświąteczny czy dni szczególnych wyprzedaży jak choćby Black Friday.

więcej informacji:

kradzieże w sklepach RSS ALERT    /    Ewa Pytkowska RSS ALERT    /    Checkpoint Systems RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.26.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!