Jak pokazują dane z blisko 100 działających w Polsce sklepów online zintegrowanych z rozwiązaniem RTB House dla producentów, wśród najczęściej przeglądanych przez użytkowników sprzętów komputerowych i telefonicznych są komórki, laptopy i tablety. W I kwartale 2014 roku zakup tych produktów rozważało kolejno 2,8 mln, 1,7 mln oraz 1,2 mln internautów.

Wojciech Głowacki z RTB House, zauważa, że według rynkowych szacunków już nawet 20 proc. sprzedaży elektroniki przypada na kanał internetowy. - Wpływ na rosnące zainteresowanie produktami oferowanymi w sieci ma m.in. indywidualny dobór reklam do preferencji zakupowych internautów. Dzięki takiemu podejściu potencjalni klienci widzą w internecie reklamy wyłącznie sprzętów, którymi mogą być zainteresowani. To z kolei sprawia, że są skłonniejsi do podjęcia decyzji o ich zakupie - podkreśla Głowacki.

Z analiz RTB House wynika również, że spośród zainteresowanych telefonem, laptopem lub tabletem największy wybór sprzętów różnych marek mają poszukujący tego ostatniego. Internauci przeglądający w sklepach online tablety mogą wybierać z oferty 66 marek, szukający telefonu mają do wyboru produkty 48 marek, a rozważający zakup laptopa asortyment 26 marek.

- Konkurencyjność w poszczególnych kategoriach produktowych z roku na rok rośnie. Tam, gdzie o uwagę potencjalnego klienta walczy kilkadziesiąt marek, coraz częściej wykorzystywane są rozwiązania zwiększające precyzję działania. Jeszcze kilka lat temu producenci chcąc zainteresować internautów swoją ofertą szeroko reklamowali się w sieci. Dziś znacznie ważniejsza jest komunikacja dobrana indywidualnie do oczekiwań i planów zakupowych każdego użytkownika - mówi Głowacki.

I dodaje - Trafnie zaadresowany przekaz zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalny klient skojarzy produkt z konkretną marką, niezależnie od tego czy w przyszłości dokona zakupu online czy w sklepie stacjonarnym.

Dane pochodzą z systemu RTB House, który umożliwia reklamodawcom dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej. Wyniki zostały zaprezentowane również w raporcie „Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl