Organic Farma Zdrowia powiększa swoją część magazynową
- Autor: pr
- Data: 17-11-2015, 12:16

Skonsolidowane przychody Organic Farma Zdrowia wzrosły po trzech kwartałach o 26 proc. do 58,5 mln zł. EBITDA grupy zwiększyła się w tym czasie o 82 proc. do niemal 2,1 mln zł. Natomiast zysk netto wyniósł ponad 400 tys. zł wobec 340 tys. straty przed rokiem. Grupa podała także wyniki sprzedaży za październik – po dziesięciu miesiącach roku przychody wyniosły 66,1 mln zł (wzrost o ponad 25 proc.).
Wyniki Grupy po trzech kwartałach byłyby zdecydowanie lepsze gdyby nie jednorazowe koszty związane z zamknięciem dwóch nierentownych sklepów w galeriach handlowych. Koszty te zaksięgowano w III kwartale, a wyniosły one niemal 400 tys. zł. Grupa podaje, że będzie konsekwentnie dążyć do zwiększania rentowności i pozbywać się nierentownych placówek, których jest jeszcze kilka (na 38 stacjonarnych sklepów).
- Ponieważ rośniemy w tempie dwucyfrowym, a perspektywy dla naszego segmentu rynku żywnościowego są doskonałe, podjęliśmy decyzję o trzykrotnym zwiększeniu potencjału logistyczno-magazynowego już od IV kwartału tego roku. Postawiliśmy także na budowę sieci sklepów franczyzowych, które będą pojawiać się w kolejnych kwartałach. Wprowadzamy także własne marki produktów, w tym dla dzieci, których rozwój zapewni nam atrakcyjne dochody w przyszłości - mówi prezes Sławomir Chłoń.
Spółka dystrybucyjna Eko-Wital na początku czwartego kwartału zmieniła miejsce prowadzenia działalności. Z uwagi na intensywnie rosnące potrzeby magazynowe ma już do dyspozycji magazyn wysokiego składowania o kubaturze ok. 19 tys. m3 z kilkoma dokami rozładunkowymi, chłodniami o łącznej kubaturze 600 m3 oraz możliwością dalszego rozwoju w obrębie parku logistycznego. Spółka ta odnotowała przychody o ponad 40 proc. większe, niż przez trzy kwartały 2014 roku.
W ocenie Organic Farma Zdrowia polski rynek ekologicznej żywności będzie rósł przez najbliższych kilkanaście lat w tempie co najmniej 15- 20 proc. rocznie. Pierwszy miliard złotych na ekologiczną żywność Polacy przeznaczą prawdopodobnie w 2017 roku. - Możliwy jest też scenariusz, jaki miał miejsce w wielu krajach (ostatnio w Szwecji), że przez kilka lat wzrost rynku będzie wynosił nawet 50 i więcej procent rocznie – uważa prezes Chłoń.
W ofercie Organic Farma Zdrowia znajduje się ponad trzy tys. ekologicznych produktów spożywczych od ponad 100 dostawców z Polski i zagranicy. Są to certyfikowane wyroby, wytworzone bez użycia sztucznych nawozów i środków ochrony roślin, a także konserwantów. Grupa posiada w ofercie także wyroby pod marką własną.
Na koniec trzeciego kwartału 2015 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 29 stacjonarnych Delikatesów pod marką Organic Farma Zdrowia, trzech sklepów pod marką Tradycyjne Jadło, trzech Sklepów pod marką Organic Zielone Oko oraz trzech sklepów internetowych: www.ekosfera24.pl, www.organic24.pl i www.wega24.pl.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Zmiany w akcjonariacie Bio Planet. Dołączyła spółka Krychowiaka
-
Prezes Bio Planet: Spodziewamy się podwyżek produktów zbożowych, kasz, olejów
-
Połowa klientów chce więcej polskiej żywności, ale tylko 4 na 10 sprawdza jej pochodzenie
-
We wtorek rząd zajmie się projektem ustawy o rolnictwie ekologicznym
-
Jak rozpoznać, czy produkt jest ekologiczny i pochodzi z Polski?
-
Bio Planet z wyższą sprzedażą w lutym
-
Polska żywność podbije USA i Kanadę? Otwiera się duża szansa
-
Dlaczego żywność ekologiczna w Niemczech jest tańsza niż w Polsce?
-
Żywność ekologiczna: Rynek w pandemii wzrósł o 10 proc.
-
Spółka Bio Planet zadebiutowała na Głównym Rynku GPW
- Mleczarnia z Ciechanowa kupiła zakład w Ozorkowie
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
komentarze (0)