Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Organic Farma Zdrowia: Rynek żywności ekologicznej ma świetne perspektywy

Rok 2015 był dla Grupy Organic Farma Zdrowia najlepszym rokiem w dotychczasowej działalności. Grupa poprawiła wyniki finansowe, zwiększa potencjał logistyczno-magazynowy, tworzy model franczyzy i nadal będzie zwiększać wyniki. Również cała branża żywności ekologicznej ma przed sobą świetlaną przyszłość.

Organic Farma Zdrowia: Rynek żywności ekologicznej ma świetne perspektywy
Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia fot. OFZ

Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 24-03-2016, 14:57

Sprzedaż grupy wzrosła o 24 proc. do rekordowej kwoty 80,8 mln zł, a zysk EBITDA wzrósł o 62 proc. do poziomu 3,4 mln zł w stosunku do 2014r. Zysk netto wyniósł 1,05 mln zł, w stosunku do 15 tys. zł straty rok wcześniej.

- Pragnę poinformować, że obserwujemy dalszy, fascynujący rozwój rynku i miniony, 2015 rok, możemy nazwać rokiem „4 x 8 dla branży ekologicznej żywności – mówi Sławomir Chłoń i dodaje, że na świecie przekroczone zostało  80 mld USD sprzedaży wg. FIBL, a w Niemczech sprzedaż wyniosła 8,62 mld euro tj. o 11 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z kolei w Polsce według  szacunków grupy sprzedaż wyniosła 800 mln zł.

- Z powyższych danych możemy wywnioskować, że branża spożywczych produktów ekologicznych rozwija się nieprzerwanie od 20 lat na całym świecie, w tym niezwykle dynamicznie w Europie i Polsce – mówi Sławomir Chłoń.

- Dane historyczne jak i szacunki ekspertów wskazują, że trend wzrostowy utrzyma się co najmniej w najbliższej dekadzie, a nasze szacunki wskazują, że w Polsce, która ma w tym zakresie bardzo dużo do nadrobienia, trend wzrostowy powinien utrzymać się przez kolejne dekady, aby rynek mógł zbliżyć się do wielkości spożycia tych produktów w UE – obecnie 10-cio krotnie większej (w Polsce 4,35 Euro, w UE 44 Euro na osobę) - dodaje.

Prezes podkreśla, że przez 10 lat grupa Organic Farma Zdrowia stworzyła i wypracowała coraz powszechniej znane i cenione marki rynkowe, stworzyła organizację i zbudowała takie struktury i zasoby, które dają jej zdecydowaną pozycję lidera rynku teraz, ale i na przyszłość.

- Śmiało można powiedzieć, że „firma jest we właściwym miejscu i czasie” dla nadchodzącego, coraz większego popytu na produkty oferowane przez Grupę. Dlatego też zarząd podjął stanowcze kroki związane z 3- krotnym zwiększeniem potencjału logistyczno-magazynowego już od IV kwartału 2015r., znacznym zwiększeniem możliwości sprzedażowych oraz podjął działania w zakresie stworzenia modelu franczyzy opartego o zwiększone możliwości logistyczne – mówi Sławomir Chłoń.

- Wszystkie te działania pozwolą osiągać doskonałe i coraz lepsze wyniki w kolejnych kwartałach i latach, choć już teraz Grupa osiąga coraz lepszą rentowność EBITDA, która w 2015 roku wyniosła 4,2 proc. co jest bardzo dobrym wynikiem dla branży spożywczej w Polsce - dodaje.

Organic Farma Zdrowia to największa w Polsce sieć samoobsługowych Delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Sieć składa się z 38 delikatesów stacjonarnych i on-line.

Delikatesy stacjonarne działają w Warszawie, Gdyni, Gdańsku, Rumi, Katowicach, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Płocku, Poznaniu, Swarzędzu, Wrocławiu, Piasecznie, Łomiankach, Konstancinie i Józefowie a Delikatesy on-line działają na terenie całego kraju oferując największy w Polsce asortyment produktów ekologicznych. Delikatesy sieci oferują ekologiczną i tradycyjną żywność, kosmetyki oraz środki higieny osobistej i domowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.159.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!