Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ostatni rok to ogromny wzrost e-handlu (badanie)

Agencja badawczo-analityczna Zymetria opracowała raport pt. „Boom w e-commerce”. Z badania wynika, że ostatni rok to ogromny wzrost polskiego e-commerce, wynikający zarówno z naturalnego, organicznego rozwoju tego kanału, jak i z dodatkowego przyspieszenia spowodowanego pandemią. Kim są nowi kupujący, co Polacy kupują w internecie i jakie kategorie produktowe skorzystały na pandemii?

Ostatni rok to ogromny wzrost e-handlu (badanie)
Ostatni rok to ogromny wzrost e-handlu, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 09-10-2020, 11:52

Chwilowa moda czy nowy trend?

Według przeprowadzonych przez agencję Zymetria badań wynika, że wzrost e-commerce będzie trwały. Składa się na to kilka czynników. Przede wszystkim pojawiło się świeże paliwo dla e-handlu pod postacią nowych kupujących. Natomiast oswojeni z tym kanałem nabywcy zaczęli dokonywać zakupów w minimum 5 kategoriach produktowych i deklarują zwiększenie ich intensywności. I najważniejszy czynnik: duże firmy zanotowały wzrost obrotów w kanale e-commerce dlatego będą chciały kontynuować swoją strategię sprzedaży w sieci. Wszyscy zrozumieli, że na e-handlu można bardzo dobrze zarobić.

Kim są nowi kupujący i co wkładają do e-koszyka?

Nasze badania wskazują, że rośnie odsetek e-buyers, czyli użytkowników internetu, którzy dokonali zakupu online w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Grupa ta urosła z poziomu 76% internautów do 87%. Wzrost o 11 punktów procentowych należy ocenić jako bardzo wysoki i bardzo istotny dla rynku. Dane te oznaczają, że pojawili się nowi kupujący, którzy zaczynają przenosić swoje zwyczaje zakupowe do sieci – komentuje Edyta Czarnota, Managing Partner w Zymetria.

Niemal połowa z nowych e-klientów dokonała w tym roku pierwszych e-zakupów w okresie marzec – kwiecień. Zazwyczaj do e-commerce podchodzą oni ostrożnie a połowa z nich nabyła produkty online z jednej albo dwóch kategorii. Najczęściej nowi klienci sięgają po: obuwie, odzież, kosmetyki, elektronikę, telefonię, a także kulturę i rozrywkę. Najrzadziej w sieci kupują: małe AGD, artykuły spożywcze i chemię oraz duże AGD.

Co i gdzie kupują Polacy?

Beneficjentami przyspieszenia są wszystkie kategorie produktowe, a w szczególności artykuły spożywcze, leki, środki farmaceutyczne oraz kosmetyki. Co ciekawe, co trzeci polski internauta kupuje minimum 5 kategorii produktowych – stanowi to wzrost o 11 p.p. w porównaniu do ubiegłego roku. Kupujący żywność online nabywali głównie produkty, które łatwo przechowywać. – Polacy w produkty spożywcze zaopatrywali się przede wszystkim na Allegro. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a na trzecim Carrefour. Generalnie marki omnichannelowe były silniejsze w sieci niż te specjalizujące się w sprzedaży online – wyjątkiem jest oczywiście Allegro – dodaje Edyta Czarnota.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!