Ostrożny jak... polski konsument! Walka o ceny nabrała rumieńców

- Autor: Paulina Piwowarek
- Data: 02-04-2023, 21:16
Wypowiedzi i deklaracje przedstawicieli sieci handlowych w Polsce wskazują wprost: "konsument jest coraz bardziej wrażliwy cenowo i ostrożniej robi zakupy". Jaki to będzie miało wpływ na polityką cenową detalistów i ich umowy z dostawcami?

Agresywna polityka cenowa sieci handlowych wymusza negocjacje z dostawcami; fot. shutterstock.com
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins przyznała, że polski rynek detaliczny jest bardzo konkurencyjny, ale i dość odporny po stronie konsumentów dzięki działaniom rządowym wspierającym budżety rodzin. Jej zdaniem Biedronka ma najlepsze ceny na rynku i będzie nadal jedną z najczęściej wybieranych sieci.
- Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino Polska wskazał, że widać, że konsument jest bardziej wrażliwy cenowo i ostrożniej robi zakupy.
- "To nie będzie łatwy rok. Ostrożność konsumenta będzie motywem przewodnim. Będzie walka o jego siłę nabywczą, walka o ceny" - mówi Paweł Surówka, prezes Eurocash.
- Agresywna polityka cenowa sieci handlowych wymusza negocjacje z dostawcami. Tyle tylko, że oni także odczuwają skutki inflacji.
komentarze (0)