Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Pandemia bez wpływu na majówkowe zakupy. Polacy przestali zaś kupować „bezcenny” papier toaletowy (badanie)

Niezależnie od pogody i pandemii tradycyjne dania i produkty grillowe na sezon majówkowy zanotowały dwucyfrowe wzrosty w tygodniu poprzedzającym majówkę – informuje firma badawcza Nielsen. Jednak wartość koszyka zakupów spadła w porównaniu z poprzednim tygodniem i spadły też zakupy on-line. Polacy przestali kupować „bezcenny” wcześniej, papier toaletowy.

Pandemia bez wpływu na majówkowe zakupy. Polacy przestali zaś kupować „bezcenny” papier toaletowy (badanie)
Tradycyjne dania i produkty grillowe na sezon majówkowy zanotowały dwucyfrowe wzrosty w tygodniu poprzedzającym majówkę fot. Shutterstock

ZAKUPY POLAKÓW W TYGODNIU 18. (27.04 - 3.05.2020) 

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +12%, ale w zestawieniu t18. vs t17. 2020 spadła -6%. Wartość sprzedaży online w t18. vs t17. 2020 również spadła i to aż o -30%.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: piwo +31%, majonez, ketchup, musztarda +25% oraz kiełbasy +11%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to:  kosmetyki do twarzy -51%, bułki - 25%, papier toaletowy -15%.

- Majówkowe menu Polaków jest niezmienne. Niezależnie od pogody i pandemii sezon rozpoczęły tradycyjne dania grillowe, czyli kiełbasy z majonezem, ketchupem lub musztardą podawane z piwem. Te produkty zanotowały dwucyfrowe wzrosty w tygodniu poprzedzającym majówkę. Cały koszyk odnotował wzrost sprzedaży, jednak umiarkowany, bo 12%, a w porównaniu z poprzednim tygodniem, był to jednak spadek - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

- W tym czasie Polacy kupili też mniej produktów FMCG przez internet, niż tydzień wcześniej, co może mieć związek z kolejnym luzowaniem obowiązujących obostrzeń i coraz większą możliwością robienia zakupów stacjonarnych - dodaje.

- Na wartość sprzedaży koszyka wpłynęły szczególnie produkty o wysokich spadkach. To wciąż kosmetyki, ale ostatnio również papier toaletowy. Po spektakularnych ponad 50% wzrostach sprzedaży tego produktu na początku pandemii, to wyraźny sygnał, że Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, a zamiast masowych zakupów, potrzebne produkty nabywają teraz na bieżąco - mówi też dyrektor Nielsen Connect.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Majówka RSS ALERT    /    papier toaletowy RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    Ewa Rybołowicz RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    zakupy Polaków RSS ALERT    /    preferencje zakupowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Martyna 2020-05-15 00:27:40
    oj to prawda, to są moje zakupy. Kiełbaska bez keczupu włocławek się nie liczy ;-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!