Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Pandemia przyspieszyła rozwój e-zakupów spożywczych o 3-4 lata

Radykalna zmiana zachowań konsumenckich spowodowana pandemią koronawirusa przyspieszyła o około 3-4 lata rozwój handlu produktami spożywczymi w kanale online -  wynika z europejskiego badania konsumentów przeprowadzonego przez Bain & Company. W wyniku pandemii gwałtownie wzrosło też zainteresowanie produktami z segmentu zdrowej żywności i pogłębiła się polaryzacja cenowa produktów.

Pandemia przyspieszyła rozwój e-zakupów spożywczych o 3-4 lata
W wyniku pandemii gwałtownie wzrosło też zainteresowanie produktami z segmentu zdrowej żywności fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 18-11-2020, 11:26

Eksperci Bain & Company przewidują, że trend robienia zakupów spożywczych przez Internet zostanie z nami na dłużej. Świadczą o tym deklaracje konsumentów oraz fakt, że nawet po rozluźnieniu restrykcji w miesiącach letnich nie zrezygnowali oni z tej formy zaopatrzenia. Choć początkowo doświadczenia zakupowe nie zawsze były najlepsze, to jednak 30 proc. osób, które po raz pierwszy zdecydowały się kupować żywność i napoje online, twierdzi, że będzie nadal korzystać z tej opcji. Ponadto, po zmniejszeniu restrykcji, liczba Europejczyków, którzy kupowali produkty spożywcze online wzrosła w lipcu do 50 proc. z 39 proc. w maju.

– Również w Polsce sieci spożywcze intensywnie rozwijają sprzedaż online. Oczekują tego klienci, którzy zaczęli korzystać z tej formy zakupów najpierw z obawy przed zakażeniem, a potem ze względu na wygodę. Wraz ze skokowym wzrostem atrakcyjności kanału online obserwujemy intensyfikację rywalizacji pomiędzy poszczególnymi graczami w Internecie. Teraz największym wyzwaniem jest zaoferowanie klientom jak najlepszego doświadczenia zakupowego online, gdyż propozycja wartości tego kanału jest inna niż w przypadku sklepów stacjonarnych sprzedających żywność – mówi Patryk Rudnicki, Młodszy Partner Bain & Company.

Błyskawiczny wzrost zainteresowania zakupami online spowodował, że coraz więcej producentów żywności otwiera własne sklepy internetowe oraz ogłasza ofertę nowych produktów właśnie w sieci. Na przykład w Wielkiej Brytanii koncern Kraft Heinz poprzez dedykowaną stronę oferuje klientom detalicznym zestawy swoich produktów. W Polsce swoje e-sklepy otworzyła grupa mleczarska Mlekovita, czy też producent herbat i napojów Herbapol-Lublin. Osiągnięcie odpowiedniej skali oraz pozytywnej ekonomiki własnego e-commerce dla producentów żywności jest jednak sporym wyzwaniem.

Jak wynika z analiz Bain & Company pandemia nie tylko wpłynęła na to, gdzie klienci indywidualni dokonują zakupów spożywczych, ale również na to, jakie produkty wybierają. Covid-19 wyraźnie wzmocnił rosnącą już wcześniej popularność zdrowej żywności i produktów prozdrowotnych.

W Europie połowa respondentów deklaruje, że częściej niż przed pandemią wybiera obecnie żywność nieprzetworzoną. Ponadto, co piąty ankietowany twierdzi, że wydaje więcej na świeże warzywa i owoce ze względu na potrzebę wzmocnienia odporności i fakt, że częściej gotuje w domu. Troska o zdrowie spowodowała też wzrost popytu na roślinne alternatywy dla produktów mięsnych i mleczarskich.

więcej informacji:

żywność RSS ALERT    /    żywność prozdrowotna RSS ALERT    /    żywność roślinna RSS ALERT    /    Bain and Company RSS ALERT    /    e-zakupy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    preferencje zakupowe RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Covid-19 RSS ALERT    /    Patryk Rudnicki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!