Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Pandemia wpływa na nawyki konsumenckie. Czego poszukujemy?

- Pandemia COVID-19 ma niesłabnący wpływ na decyzje zakupowe i preferencje konsumentów w Polsce. Warto jednak podkreślić, że obecnie zauważalna jest poprawa nastrojów konsumenckich w odniesieniu do obaw związanych z ryzykiem zachorowania - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Pandemia wpływa na nawyki konsumenckie. Czego poszukujemy?
Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel/ fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 11-08-2020, 10:35

Według danych Mintel, w fali badania 17.-20. marca aż 66% Polaków wyrażało swoje zaniepokojenie ryzykiem zachorowania na COVID-19, zaś 72% wskazywało na niepokój związany z wpływem pandemii na ich styl życia. Dla porównania, w fali badania 13.-22. lipca odnotowano spadek odpowiedzi twierdzących dla powyższych stwierdzeń odpowiednio do poziomu 37% i 44%.

- Badanie przeprowadzone pomiędzy 13. a 22. lipca ujawnia także zmiany w nawykach zakupowych od momentu wybuchu pandemii. Jedna trzecia Polaków deklaruje, że częściej robi zakupy przez internet i taki sam odsetek respondentów mówi o tym, że kupuje częściej od lokalnych dostawców, co wskazuje na rosnące znaczenie wygody i bezpieczeństwa, a także chęć wspierania lokalnej przedsiębiorczości - dodaje Honorata Jarocka.

- Myśląc o codziennej diecie, zdrowie i dobre samopoczucie zyskują jeszcze bardziej na znaczeniu. Na przykład, według danych z maja tego roku, 36% konsumentów w Polsce gotuje częściej od podstaw, a 23% je więcej warzyw i owoców. Dodatkowo, 34% wykazuje większe zainteresowanie żywnością, która wspiera układ odpornościowy. Równowaga pozostaje jednak słowem kluczowym - w codziennym menu jest nadal miejsce na ‘przyjemności’, które postrzegane są jako recepta na odstresowanie się i poprawę nastroju. Dane Mintel wskazują, że 26% Polaków częściej je produkty ‘przyjemnościowe’, takie jak czekolada czy lody - mówi ekspertka firmy Mintel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Covid-19 RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    decyzje zakupowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.241.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!