• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Pandemia wzmocniła konsumencki trend zero waste

- Postawa konsumentów, którzy już przed pandemią byli zainteresowani podejściem zero waste, dostawami od lokalnych rolników czy kooperatyw spożywczych, została wzmocniona - mówiła Katarzyna Konkel, socjolożka i CEO Omnisense podczas debaty "Nowa przyszłość handlu" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021.
  • Autor: AT
  • Data: 09-11-2021, 10:45
Pandemia wzmocniła konsumencki trend zero waste
Katarzyna Konkel, socjolożka i CEO Omnisense. fot. PTWP

Pandemia w sektorze FMCG

Katarzyna Konkel wskazała, że ograniczenia w handlu na początku pandemii były mocnym doświadczeniem dla każdego konsumenta.

- Nikt nie wiedział jak długo to potrwa. Dla wielu rodziców wytłumaczeniem dzieciom, dlaczego w półki w sklepie są puste, było trudnym i nieprzyjemnym doświadczeniem. Natomiast jako ludzie mamy tendencję, by uciekać od nieprzyjemnych doświadczeń. Mniej świadomi klienci już nie odczuwają obawy o to, że w sklepach może zabraknąć żywności. Pamiętajmy, że w obszarze FMCG nie byliśmy aż tak mocno odcięci od produktów, nie było tak trudno wyposażyć się we wszystkie niezbędne rzeczy - dodała.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zero waste zyskuje w pandemii

W ocenie CEO Omnisense postawa konsumentów, którzy już przed pandemią byli zainteresowani podejściem zero waste, dostawami od lokalnych rolników czy kooperatyw spożywczych, została wzmocniona.

- Pozostali na tych ścieżkach i wciągnęli w to innych. Reakcja na informacje na temat obciążonych łańcuchów dostaw w różny sposób. Albo je blokujemy i nie chcemy więcej wiedzy, skupiając się, że w naszym najbliższym sklepie wszystko jest w nadmiarze.

Produkty impulsowe tracą w pandemii

Katarzyna Konkel dodała, że w pandemii produkty impulsowe mocno straciły.

- Podczas pandemii jedynym 'on the go' była podróż do lodówki. Natomiast nasze poczucie odpowiedzialności rośnie. Cieszy mnie, że choć przy obecnym klimacie politycznym, przedsiębiorców nie opuszcza ten klimat. Nie należy czekać na moment wprowadzenia regulacji, tylko trzeba próbować szukać dróg, aby wspierać odpowiedzialny rozwój - dodał.

Ekspertka wskazała, że w rozwoju sieci handlowych kluczowa jest rekategoryzacja.

- Optymalizacja łańcucha dostaw czy standaryzacja produktów to coś, z czym powoli będziemy się żegnać. Pamiętajmy, że klient zmienił się, ale w nierównym stopniu. Klasyfikowanie go według miejsca zamieszkania, siły nabywczej i płci już nie wystarcza. Są ludzie, którzy wciąż są gotowi zapłacić więcej za to żeby produkt realizował większe potrzeby niż tylko zaspokojenie głodu - podsumowała.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!