Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Pandemia zmieniła całe doświadczenie zakupowe klienta

W marcu minie rok od pojawienia się w Polsce pierwszego potwierdzonego przypadku koronawirusa. Kolejne miesiące przyniosły wiele zmian w funkcjonowaniu społeczeństwa, w tym w zachowaniach konsumenckich. Dominika Piotrowska-Skwarło, Assistant Director, Dział Rozwoju Biznesu EY w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zauważa, że pandemia zmieniła całe doświadczenie zakupowe klienta na każdym etapie - przed zakupem, podczas zakupu i po zakupie.

Pandemia zmieniła całe doświadczenie zakupowe klienta
Dominika Piotrowska-Skwarło, Assistant Director, Dział Rozwoju Biznesu EY, fot. materiały prasowe

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 22-02-2021, 10:22

Na ile pandemia wpłynęła na zmianę zachowania konsumentów? - Handel detaliczny zawsze był bardzo konkurencyjną branżą, w której pogoń za marżami jest często nieprzewidywalna. Klienci przeskakują od jednego gracza do drugiego w poszukiwaniu najlepszych ofert, a pandemia dodatkowo uwypukliła te wyzwania na skutek zmniejszenia liczby odwiedzin klientów w sklepach fizycznych czy też zakłócenia łańcuchów dostaw - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominika Piotrowska-Skwarło, Assistant Director, Dział Rozwoju Biznesu EY.

- Podczas gdy popyt konsumencki nie powrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii ze względu na liczne obostrzenia, sprzedawcy detaliczni obecni wyłącznie w sklepach stacjonarnych stoją przed większymi wyzwaniami związanymi z przenoszeniem się klientów do internetu w niespotykanym dotąd tempie. W tym środowisku sprzedawcy detaliczni muszą wykazać się elastycznością i przekształcić swoje firmy w ramach „customer journey”, aby reagować na obawy i potrzeby konsumentów. Aby utrzymać udział w rynku, transformacja cyfrowa wraz z innymi innowacyjnymi inicjatywami jest już koniecznością, a nie wyborem - tłumaczy.

Zdaniem Dominiki Piotrowskiej-Skwarło pandemia zmieniła całe doświadczenie zakupowe klienta na każdym etapie - przed zakupem, podczas zakupu i po zakupie.

- Etap rozważania przed zakupem wydłużył się, ponieważ konsumenci częściej zastanawiają się obecnie nad faktyczną potrzebą zakupu. Podczas gdy wcześniej kupujący decydował po prostu o produktach, markach, kanale sprzedaży i budżecie, który chce przeznaczyć na zakup towaru, teraz pytania stały się bardziej podstawowe. Kupujący zastanawiają się, jak daleko są skłonni iść na zakupy, kiedy powinni się na nie udać, skąd powinni je robić, na co powinni wydawać pieniądze, w jaki sposób powinni robić zakupy i czy w ogóle powinni je robić - opowiada ekspertka.

- Jak wynika z polskiego badania EY Future Consumer Index z października 2020 roku – 57% badanych nie kupi produktu, którego nie potrzebuje, nawet jeśli oznacza to niedostosowanie się do najnowszych trendów, a 28% ankietowanych będzie częściej zamawiać online i odbierać zakupy w sklepie korzystając z usługi "zamów i odbierz" - dodaje.

Jej zdaniem sprzedawcy detaliczni będą zmuszeni zoptymalizować układ swoich sklepów i zastosować odpowiednie działania, które zmniejszą zatłoczenie i umożliwią klientom szybkie zakupy.

więcej informacji:

Dominika Piotrowska-Skwarło RSS ALERT    /    pandemia RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    EY RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.166.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!