Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Pandemiczny szał na zakupy w internecie

Ten rok może być wyjątkowy, bo podczas pandemii Polacy ruszyli na zakupy w internecie. Nawet o 400 proc. wzrosły e-zakupy spożywcze, powstało niemal 1,7 tys. nowych e-sklepów - informuje w poniedziałek "Rzeczpospolita".

Pandemiczny szał na zakupy w internecie
Pandemiczny szał na zakupy w internecie, fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 01-06-2020, 08:03

"Rynek e-handlu w poprzednich latach rósł dwucyfrowo. Ten rok może być wyjątkowy, bo podczas pandemii Polacy ruszyli na zakupy w internecie. Wiele firm zostało wręcz zalanych zamówieniami. - Sprzedaż internetowa podwoiła się w tym czasie - mówi Grzegorz Pilch, prezes VRG, właściciel marek Vistula czy W. Kruk. O podobnych zwyżkach online mówią także w LPP (marki Reserved czy House) oraz w CCC. Na Allegro sprzedaż rozpoczęło 15 tys. firm. Na boomie zyskiwali nie tylko ci, którzy byli obecni online już przed pandemią. - Do końca kwietnia liczba e-sklepów w Polsce wzrosła niemal o 1,7 tys. - mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska. Oznacza to, że ich liczba przekracza już 40 tys" - pisze gazeta.

Podaje, że według badań w sieci kupowało ponad 60 proc. internautów, a tegoroczny wynik będzie z pewnością znacznie wyższy, nawet jeśli w tym kanale sprzedaży zostanie tylko część z nowych kupujących. "Z danych platformy Shoper, na której działa ponad 13 tys. sklepów, wynika, że w kwietniu liczba transakcji w sklepach spożywczych wzrosła o 374 proc., a w drogeriach o 126 proc. +Tak wysokie zwyżki okażą się sezonowe, ale fala rosnącego zainteresowania powinna utrzymać się jeszcze przez jakiś czas. Kilka milionów osób, które dotąd kupowały w sieci sporadycznie, przekonało się, że mogą to robić nie tylko przy wyjątkowych okazjach, ale także na co dzień" - mówi dziennikowi Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper.

"Rz" zauważa jednak, że rosnąca sprzedaż online nie wystarczy firmom odzieżowym i nierealne jest pokrycie w ten sposób strat salonów stacjonarnych. Cytuje ekspertów, którzy wskazują, że o ile w obiektach w mniejszych miastach spadki ruchu są najmniejsze i wynoszą 10-15 proc., o tyle w przypadku miast największych z ponad 500 tys. mieszkańców sięgają już 50 proc. Według gazety Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług chce więc, żeby w najbliższym, najtrudniejszym dla branży czasie czynsze były uzależnione od obrotu, co mogłaby zagwarantować specjalna ustawa. "Ministerstwo Rozwoju poinformowało +Rzeczpospolitą+, że obecnie nie planuje prac nad takimi regulacjami. O nowych stawkach czynszów handlowcy muszą więc rozmawiać z galeriami indywidualnie" - podkreśla gazeta.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    zakupy w internecie RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • voda 2020-06-02 18:22:37
    Ja także wolę robić obecnie zakupy w sieci. Niezależnie czy kupuje ciuchy w Reserved czy sprzęt komputerowy w Xkomie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!