Partner Mid Europa na temat ekspansji zagranicznej sieci Żabka
Wyjście sieci handlowej za granicę ma małe szanse powodzenia - uważa Zbigniew Rekusz, partner w funduszu Mid Europa Partners, który niedawno przejął sieć sklepów Żabka. - Zamierzamy skupić się na rynku polskim - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Rynek w Polsce jest silnie rozdrobniony i silni gracze mimo wszystko zajmują małą część rynku. W innych krajach naszego regionu udział dużych zorganizowanych graczy jest większy, np. na Węgrzech jest to ponad 80 proc. Małe są szanse powodzenia wejścia z całkiem nowym projektem na taki rynek, gdzie wszystkie karty już są rozdane - mówi Zbigniew Rekusz.
- Myślę, że rynek polski oferuje tyle możliwości, że w ciągu kilku najbliższych lat chcemy skoncentrować się na działalności na krajowym rynku - dodaje.
Przypomnijmy, że poprzedni właściciel Żabki, Penta Investment rozpoczął ekspansję sieci w Czechach. W 2010 roku sieć około 100 czeskich sklepów Żabka została sprzedana Tesco Stores.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Czytaj także:
Mid Europa Partners nie wyklucza wprowadzenia Żabki na giełdę


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.