Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Patriotyzm konsumencki w Europie Zachodniej nikogo nie dziwi

- Postawa polegająca na kupowaniu produktów krajowych jest bardzo silna na Zachodzie. W przeciwieństwie do Polski nie było tam jednak zjawiska zachłyśnięcia się produktami importowanymi, co dopiero z czasem zaczęło się zmieniać. Tymczasem w Niemczech nikt nie musi tego nazywać patriotyzmem konsumenckim, bo jest to naturalna postawa konsumenta. - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i jeden z twórców aplikacji "Pola".

Patriotyzm konsumencki w Europie Zachodniej nikogo nie dziwi
fot. shutterstock

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 02-09-2016, 14:00

Jak zauważa Trudnowski dyskusja o patriotyzmie ekonomicznym w Polsce jest obecna od kilku lat, ale to nie państwo zainicjowało tego typu działania.

- Zaczęły to robić firmy, po czym pojawił się szereg inicjatyw społecznych, czego przykładem jest nasza aplikacja Pola. Oczywiście, ta dyskusja przebiega nieco inaczej w różnych państwach. W Wielkiej Brytanii Tesco głośno komunikuje, że sprzedaje jogurty tylko z brytyjskiego mleka. Przecież nie jest to decyzja państwa tylko firmy, która konkurując z Lidlem wierzy, że będzie miała spokój z rolnikami, ale przede wszystkim przekona Brytyjczyków żeby kupowali u nich, a nie u konkurenta z zagranicy, który zjada im kawałek rynku - dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ekspert Klubu Jagiellońskiego przyznaje, że także w dyskusji na temat certyfikowania mięsa i mleka z powodu chorób zwierzęcych, na poziomie Parlamentu Europejskiego toczy się realna gra między producentami.

- Wszystko po to żeby łatwiej było im promować krajowe produkty. To jest naturalne. I tak długo jak państwa podejmują takie działania trzeba o tym dyskutować, pamiętając jednocześnie żeby nie powielać mitów - dodaje.

Algorytm aplikacji "Pola" ocenia dany produkt w skali od 0 do 100 na bazie informacji o tym, czy dany producent opiera się na polskim kapitale, prowadzi w Polsce produkcję, tworzy wykwalifikowane miejsca pracy oraz czy jest częścią zagranicznego koncernu.

Od listopada 2015 roku do czerwca 2016 aplikację Pola pobrano ponad 275 tysięcy razy. Za jej pomocą użytkownicy zeskanowali już prawie 3,7 mln kodów. W bazie znajduje się już ok. tysiąca producentów. Aby skorzystać z aplikacji należy zeskanować kod kreskowy za pomocą urządzenia mobilnego.

O patriotyzmie konsumenckim na Portalu Spożywczym przeczytasz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    aplikacja Pola RSS ALERT    /    Piotr Trudnowski RSS ALERT    /    Klub Jagielloński RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.164.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!