Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Patriotyzm zakupowy: tylko 40 proc. Polaków sprawdza pochodzenie produktów

  • Autor: PAP
  • Data: 27-10-2021, 08:58
Polacy deklarują, że chcą kupować krajowe produkty, ale w praktyce tylko 40 proc. z nas sprawdza kraj pochodzenia produktów. Pod tym względem europejska i globalna średnia wypada lepiej - informuje "Rzeczpospolita".
Patriotyzm zakupowy: tylko 40 proc. Polaków sprawdza pochodzenie produktów
Polacy bardzo często są przeświadczeni, że żywność sprzedawana w Polsce jest polska/ fot. Unsplash.com

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ogółem na świecie 46 proc. badanych sprawdza kraj pochodzenia produktów spożywczych - wynika z opublikowanych przez "Rz" badań ARC Rynek i Opinia. Badanie przeprowadziła grupa niezależnych agencji.

"Wynik Polski wypada wyjątkowo słabo: liderem jest Szwajcaria, gdzie aż 68 proc. konsumentów sprawdza pochodzenie żywności, w kilku państwach europejskich wynik jest również powyżej 60 proc. Tymczasem, choć Polacy w wielu badaniach deklarują chęć kupowania krajowych produktów, kończy się na zapewnieniach" - wskazano.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!