Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Payback: Wyprzedaże i obniżki cen najbardziej popularnymi akcjami promocyjnymi wśród Polaków

Najbardziej pożądane przez Polaków akcje promocyjne to wyprzedaże i obniżki cen, a także możliwość zbierania punktów w programach lojalnościowych – tak wskazało odpowiednio 58% i 57% respondentów badania Payback Opinion Poll. Loterie i konkursy nie są jeszcze aż tak popularne – bierzemy w nich udział 1-2 razy do roku, z reguły wtedy, kiedy do wygrania jest dużo nagród.

 Payback: Wyprzedaże i obniżki cen najbardziej popularnymi akcjami promocyjnymi wśród Polaków
Fot. Shutterstock

Uczestnictwo w loteriach i konkursach zadeklarowało kilkanaście procent ankietowanych. Co najbardziej zniechęca nas do tego typu akcji promocyjnych? Dla ponad połowy respondentów jest to konieczność podawania dużej ilości danych osobowych. Kolejne powody to skomplikowany mechanizm uczestnictwa (46%), a także niejasny regulamin i konieczność realizacji czasochłonnego zadania (po 41%).

Do uczestnictwa w loteriach skłania nas przede wszystkim duża liczba nagród, ponieważ dzięki temu mamy większe szanse na wygraną (44%), a także prosty mechanizm zabawy (40%). Co ciekawe, wysoka wartość nagrody jest istotna jedynie dla co piątego badanego. Więcej osób (36%) jest skłonnych wziąć udział w loterii, jeśli mogą wygrać produkt lub usługę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb.

Jakie nagrody są dla Polaków najbardziej atrakcyjne? Przede wszystkim pieniężne (63%) oraz rzeczowe, a także bony rabatowe (po 50%). Ponad 30% respondentów wskazała na możliwość zrobienia darmowych zakupów w wybranym sklepie. Wśród nagród rzeczowych preferujemy laptopy, tablety i smartfony (63%), sprzęt RTV (51%), samochody (44%) i sprzęt AGD (41%).

– Patrząc na wyniki naszego badania, widzimy, że Polacy najchętniej biorą udział w akcjach promocyjnych, dzięki którym mogą regularnie otrzymywać konkretne benefity i które nie wymagają od nich dużego zaangażowania. Już teraz Program Payback świetnie się w to wpisuje, chcemy jednak sukcesywnie go rozwijać, aby jeszcze lepiej odpowiadał na potrzeby konsumentów. W tym roku zdecydowaliśmy się na zorganizowanie loterii z udziałem wielu naszych partnerów. Postawiliśmy na dużą liczbę atrakcyjnych nagród i niezwykle prosty mechanizm uczestnictwa, a więc główne czynniki zachęcające Polaków do udziału w tego typu akcjach – komentuje Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający Payback Polska.

– W badaniu Payback Opinion Poll zapytaliśmy też Polaków, jakie benefity chcieliby otrzymywać za uczestnictwo w programie lojalnościowym. To dla nas bardzo ważne, ponieważ wiemy, że konsumenci lubią być nagradzani za swoje wybory zakupowe, a nasi partnerzy chcą jak najlepiej dopasowywać swoją ofertę do ich potrzeb. Okazuje się, że najbardziej zależy im na kuponach rabatowych i stałych rabatach – tak odpowiedziało odpowiednio 59% i 54% respondentów. Połowa ankietowanych chciałaby też otrzymywać od firm prezenty z okazji urodzin, imienin czy różnych świąt – mówi Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający Payback Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

badania RSS ALERT    /    Payback RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT    /    zakupy Polaków RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.220.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!