Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Penta Investments: Nadchodzi intensywna konsolidacja polskiego handlu detalicznego

- Polski rynek handlu detalicznego jest wciąż znacznie bardziej rozdrobniony w porówaniu do innych krajów europejskich. Na około 122,5 tys. sklepów oferujących produkty spożywcze w Polsce, ponad 118,4 tys. to placówki małe i średnie. Liczba sklepów wielko formatowych to tylko około 4 tys. - mówi Jozef Janov, partner zarządzający w Polsce, Penta Investments.

Penta Investments: Nadchodzi intensywna konsolidacja polskiego handlu detalicznego

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 20-03-2010, 20:19

Obrazuje to udział w 2008 roku w krajowej sprzedaży FMCG 10 głównych handlowych sieci detalicznych, który w Polsce wynosi jedynie 30% (wg GFK). Dla porównania w Czechach to 61%, a w Niemczech aż 87%.

- Trudna sytuacja gospodarcza, z którą mamy do czynienia w ostatnich kilkunastu miesiącach, zdecydowanie nie sprzyja super i hiper marketom. Nie jest to także dobry czas dla najmniejszych, rodzinnych sklepów. Konsumenci wolą robić mniesze zakupy i uważnie sprawdzają ceny produktów - mówi Jozef Janov.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem jest to dobry moment dla dyskontów oraz małych i średnich sklepów, ktore są blisko klienta i proponują dobrą ofertę za rozsądną cenę.

- Do dyskontów klienci idą w poszukiwaniu niższych cen, natomiast zakupy w sklepach takich jak Żabka zapewniają większą kontrolę wydatków. To wszystko sprawia, że w Polsce zdecydowanie najlepiej radzą sobie placówki średnie i małe, w tym convenience. Podążają za tym trendem także duże sieci handlowe, tj. Carrefour, Tesco, Auchan, a nawet Piotr i Paweł, które rozpoczęły intensywną ekspansję takich formatów - mówi Jozef Janov.

Zdaniem eksperta konsumenci coraz uważniej liczą pieniądze i analizują nie tylko każdy większy wydatek, ale także codzienne zakupy, co zdecydowanie wpływa na wzrost konkurencji na rynku.

- Mniejsze sieci i prywatne małe sklepy będą musiały poszukać wsparcia u większych uczestników rynku, którzy będą w stanie zapewnić im stabilizację i płynność finansową. Dlatego, procesem który zdominuje najbliższe miesiące, a nawet lata, w Polskiej branży FMCG, będzie intensywna konsolidacja - twierdzi Jozef Janov.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Żabka RSS ALERT    /    Auchan RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    konsolidacja handlu RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • koń 2010-03-21 22:13:23
    Cytat z Jozef Janov: \"(...)natomiast zakupy w sklepach takich jak Żabka zapewniają większą kontrolę wydatków\" Próba zaklinania rzeczywistości przez duże sieci. Nie ma to odzwierciedlenia w rzeczywistości i nie będzie miało. Żabki są DROGIE!!!
  • Pasztet 2010-03-25 16:51:42
    Widzę że rośnie nam następna gwiazda internetowych portali. Pan Roszyk chyba źle się kojarzy... Następny opowiadacz bajek z krainy Rozbójnika Rumcajsa.
  • Gudryk 2010-03-28 01:57:13
    mało Koniu! ŻABKI ZAWSZE były i są nadal drogie !!! jakoś dziwni Ci nasi eksperci
  • Ja 2010-04-27 18:34:46
    Chyba gudryku zarabiasz strasznie niskie pieniadze skoro żabka jest dla ciebie za droga, zmien prace albo doszkol sie i awansuj. na twoja kieszen polecam biedronke<hahaha>

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!