Pentor: Polacy wolą kupować w blisko położonych, dużych sklepach
42 proc. Polaków zaopatruje się w sklepach samoobsługowych, 19 procent natomiast woli sklepy, w których towar podaje sprzedawca - wynika z przygotowanego przez firmę Pentor raportu „Zachowania zakupowe Polaków 2010".
Jak wynika z badań firmy Pentor najbardziej przywiązane do tradycyjnych sklepów są osoby najstarsze i o najniższym miesięcznym dochodzie rodzinnym.
Większość Polaków wciąż skłania się ku temu, by robić zakupy w okolicy swojego domu, głównie te codzienne. Ulubione sklepy to takie, do których czas dojścia nie przekracza 10 minut. 79% Polaków nie idzie dłużej na zakupy niż 10 minut.
Analitycy Pentora notują począwszy od roku 2005 dominowanie rynku sprzedaży ogólnospożywczej i wielobranżowej przez placówki samoobsługowe. Wkraczały one intensywnie na coraz to nowe obszary - także na tereny wiejskie - oferując klientom większą dostępność i wybór towarów, prostotę zakupów.
