• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

PIE: sprzedaż on-line przewyższa sprzedaż detaliczną

- Po spowolnieniu w lutym tempo sprzedaży przez internet w marcu wzrosło o 28,8 proc. Przyspieszenie sprzedaży w tym kanale było wyższe niż wzrost całej sprzedaży detalicznej - ocenia w czwartek Polski Instytut Ekonomiczny.
  • Autor: PAP
  • Data: 22-04-2021, 15:26
PIE: sprzedaż on-line przewyższa sprzedaż detaliczną
PIE: sprzedaż on-line przewyższa sprzedaż detaliczną / fot. unsplash

Według PIE przełożyło się to na wzrost udziału e-commerce o 0,9 p.proc., do 9,5 proc. całej sprzedaży detalicznej.

"Marzec ubiegłego roku był pierwszym miesiącem obowiązywania ograniczeń w działalności gospodarczej w Polsce, co przełożyło się wtedy na gwałtowny wzrost obrotów sprzedaży elektronicznej. Porównując marzec 2021 r. do wyników ubiegłorocznych widać tego efekty (efekt wysokiej bazy). Roczna dynamika całej sprzedaży przez internet (w cenach bieżących) wyniosła w marcu 36,9 proc., podczas gdy w lutym było to 49,6 proc, a w styczniu nawet 65,1 proc." - informuje PIE.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Dynamika roczna we wszystkich kategoriach produktów poza tekstyliami, odzieżą i obuwiem obniżyła się w porównaniu z lutym, co jest zapewne efektem wspomnianej wysokiej bazy w marcu" - dodano.

Według PIE grupą produktów, w której zmiana wielkości sprzedaży w stosunku do marca ubiegłego roku była najwyższa, są tekstylia, odzież i obuwie, gdzie dynamika roczna wyniosła 71,5 proc. W tym przypadku, poza niezwykle dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej tego typu dóbr, istotną rolę odegrała też niska baza. W początkach pandemii Polacy ograniczyli zakupy tego typu towarów niemal o połowę.

W kolejnych miesiącach, jak wskazuje PIE, w dalszym ciągu można się spodziewać dodatniej, ale spadającej rocznej dynamiki sprzedaży przez internet.

Jak tłumaczy instytut, w kwietniu 2020 r., pierwszym pełnym miesiącu z pandemią, Polacy jeszcze dostosowywali swoje działania zakupowe, a udział sprzedaży przez internet był wtedy najwyższy. Dane z poszczególnych miesięcy 2020 r. i 2021 r. sugerują również, że poza gwałtownymi przyrostami w miesiącach zaostrzenia ograniczeń (marzec 2020, listopad 2020, marzec 2021 i dodatkowo kwiecień 2020) dynamika sprzedaży przez internet nie jest duża lub wręcz ujemna.

Zacznij sprzedawać produkty spożywcze w sieci - wypróbuj serwis Giełda Rolna

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!