Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Pięć największych błędów sprzedażowych wg naukowców

  • Autor: oprac. OW
  • Data: 08-08-2022, 11:12
Konsumenci lubią wierzyć, że ich decyzje zakupowe wynikają z racjonalnych pobudek. Udowodniono jednak, że za większość z nich odpowiadają emocje. Ponad 30% klientów opuszcza e-sklep nawet po jednym złym doświadczeniu.
Pięć największych błędów sprzedażowych wg naukowców
Pięć największych błędów sprzedażowych wg naukowców, fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Naukowcy zajrzeli do mózgów konsumentów

 Aby znaleźć przyczyny tych zachowań, lekarze podpięli konsumentów do aparatury medycznej i zbadali reakcje ich mózgów na zakupowe porażki.

Specjaliści od danych eksperckich dla firm Loqate we współpracy z Wydziałem Psychologii londyńskiego Uniwersytetu Goldsmiths i neurobiologiem dr. Jackiem Lewisem przedstawili uczestnikom badania 36 frustrujących scenariuszy. Połowa z nich dotyczyła zakupów w internecie, a druga połowa codziennych sytuacji. Przykład? Wyobraźmy sobie, że spędzamy wiele godzin na obmyślaniu idealnego prezentu dla bliskiej osoby i po żmudnych poszukiwaniach wreszcie trafiamy na idealny gadżet. Po dotarciu do kasy online okazuje się jednak, że koszyk jest pusty i procedurę zakupu trzeba zaczynać od początku. Irytujące, prawda? Takie utrudnienia potrafią w mgnieniu oka zepsuć nam dzień, tak samo jak stanie w korku czy rozsypany worek na śmieci.

Dalsza część artykułu (83%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!