• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Pierwsze dni Euro 2012 bez wpływu na sprzedaży w sklepach

Jak wyglądała sprzedaż w sklepach małoformatowych na początku czerwca w tygodniu z Bożym Ciałem oraz rozpoczęciem Euro 2012? Centrum Monitorowania Rynku - dzięki specjalnym terminalom GSM podłączonym bezpośrednio do kas fiskalnych - przeanalizowało dane paragonowe pozyskane on-line z reprezentatywnej próby tradycyjnych sklepów spożywczych.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: CMR dla www.dlahandlu.pl
  • Data: 14-06-2012, 15:33

Okazuje się, że w tygodniu od 4 do 10 czerwca liczba transakcji w sklepach małoformatowych nie wzrosła względem wcześniejszego tygodnia. Przypuszczalnie część klientów przed wyjazdem na długi weekend zdecydowała się na zakupy w dyskontach i hipermarketach. Dodatkowo niezbyt wysoka temperatura - szczególnie w porównaniu z czerwcem 2011 - nie przyciągnęła do sklepów osiedlowych tak wielu chętnych do kupienia piwa czy napojów, jak to ma miejsce w przypadku upalnej pogody.

Całkowita liczba transakcji (wizyt klientów) w małych i średnich sklepach spożywczych spadła o kilka procent. Na szczęście klienci kupowali zwykle więcej per paragon i średnia wartość transakcji wzrosła o około 8 procent. Dzięki temu - pomimo spadku liczby klientów - całkowita wartość sprzedaży pozostała na stałym poziomie.

Pomimo umiarkowanie udanej pogody wzrósł odsetek transakcji z zakupem lodów impulsowych i piwa. Bardziej niż piwo wzrosła jednak sprzedaż wódki. Znaczące przyrosty odnotowano również w przypadku sprzedaży chipsów, słonych paluszków, orzeszków i ciastek paczkowanych. Wpływ na to miały niewątpliwe zakupy dokonywane przez kibiców szykujących się na oglądanie relacji z pierwszych meczy Euro 2012 - przekąski i alkohol to typowy „zestaw kibica" siedzącego przed telewizorem.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jakie produkty paczkowane najczęściej były wkładane do koszyka przez klientów sklepów małoformatowych? Okazuje się, że na początku czerwca do najlepiej rotujących produktów należały butelki piw Żubr, Tyskie, Harnaś, Tatra, napoje gazowane Coca-Cola puszka 330ml, butelka 1ltr, butelka 2,5ltr, wódki Czysta de Luxe i Krupnik Czysty w butelkach 0,5ltr, wódka smakowa Cytrynówka w butelce 100ml, woda Żywiec Zdrój 1,5 ltr niegazowana, napoje energetyczne w puszkach 250ml Black i Tiger oraz lody Algida Big Milk śmietankowy 110ml.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!