Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Pierwszy etap znoszenia ograniczeń nadał niezłe tempo zakupom, m.in środków czystości, alkoholi i produktów mrożonych (raport)

Pod koniec kwietnia Polacy zaczęli kupować więcej piwa, lodów, a mniej bułek. W tygodniu 17. (20-26.04.2020) wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 22%, a w t17. wobec t16. 2020 wzrosła o 38 proc. – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen.

Pierwszy etap znoszenia ograniczeń nadał niezłe tempo zakupom, m.in środków czystości, alkoholi i produktów mrożonych  (raport)
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 05-05-2020, 10:43

- W tygodniu 17. Nielsen zaobserwował pozytywne sygnały dotyczące danych sprzedażowych. Mówimy o tygodniu, który rozpoczął się 20 kwietnia, czyli w dniu kiedy zaczął obowiązywać pierwszy etap znoszenia ograniczeń dotyczących m.in. liczby osób w sklepach. Ta zmiana wyraźnie korzystnie wpłynęła na dynamikę koszyka. Dwucyfrowe wzrosty odnotowano w najważniejszych obszarach: w porównaniu do ubiegłego roku, ubiegłego tygodnia, w internecie i w sklepach stacjonarnych – mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

- Przyczyniły się do tego zarówno kategorie spożywcze, jak i - po raz pierwszy od kilku tygodni - te przemysłowe. Obok poziomu wzrostów ważna jest również siła kategorii, które mają największy wpływ na finalny wynik koszyka. W analizowanym okresie były to środki czystości, alkohole i produkty mrożone – dodaje.

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +22%, a w t17. vs t16. 2020 +38%. Wartość sprzedaży online w t17. vs t16. 2020 również wzrosła +38%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in. : środki czystości +64%, piwo +19%, lody +11%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu twarzy -76 %, kosmetyki do makijażu oczu -66%, bułki -21%.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    preferencje zakupowe RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    bułki RSS ALERT    /    Ewa Rybołowicz RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!