Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

PIH: Nie całe zło w relacjach sieci z producentami pochodzi od handlu

- Często jest tak, ze duzi producenci współpracując z największymi sieciami dają im warunki dokładnie takie, jakie one by chciały, odbijając sobie to na całej masie mniejszych sklepów, która stanowi 90 procent rynku. Oznacza to, że tym momencie oni mogą sprzedać taniej niż my możemy kupić - mówił Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu podczas konferencji POHiD „Perspektywy i zagrożenia dla handlu nowoczesnego w Polsce”.

PIH: Nie całe zło w relacjach sieci z producentami pochodzi od handlu
Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. Fot. Polska Izba Handlu

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 05-10-2016, 12:15

MACIEJ PTASZYŃSKI BĘDZIE PRELEGENTEM PODCZAS IX FORUM RYNKU SPOŻYWCZEGO I HANDLU (17-18 PAŹDZIERNIKA, WARSZAWA). WEŹMIE ON UDZIAŁ W SESJI DYSKUSYJNEJ PT. "Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience" KLIKNIJ I ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W KONFERENCJI!

Maciej Ptaszyński krytycznie odniósł się do projektu ustawy o nieuczciwych praktykach handlowych.

- Ten projekt wymaga jeszcze bardzo dużo pracy, gdyż zawiera pełno wad technicznych i merytorycznych. W procesie konsultacji zgłaszaliśmy liczne uwagi, ale niewiele z nich wzięto pod uwagę. Największym problemem jest to, że projekt w dużym stopniu dubluje ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wiele kwestii jest niedookreślonych, a spory niepokój budzi fakt, że to prezes UOKiK miałby ustalać co jest, a co nie jest przestępstwem - dodaje.

Zdaniem dyrektora PIH w relacjach handlu z producentami nie zawsze nieuczciwe praktyki stosują jedynie sieci handlowe.

- Często jest tak, ze duzi producenci współpracują z największymi sieciami i dają im warunki dokładnie takie jakie one by chciały odbijając sobie to na całej masie mniejszych sklepów, która stanowi 90 procent rynku. W tym momencie de facto oni mogą sprzedać taniej niż my możemy kupić. Tak więc nie jest tak, że ten handel jest taki zły, bo to tak nie działa. Jeśli więc tworzymy katalogi czy zamknięte listy to trzeba to zrobić w obie strony, bo wymaga to uregulowania na każdym etapie - przyznał.

Dyrektor Polskiej Izby Handlu krytycznie ocenił także najnowszy pomysł rządu, czyli podatek od powierzchni handlowej.

- Skala problemów definicyjnych, w jakie wejdziemy jeśli chodzi o konstruowanie tego podatku jest ogromna. Potężnym wyzwaniem będzie już samo zdefiniowanie jaki sklep jest wielkopowierzchniowy, a jaki nie. Ten kierunek myślenia rządu budzi niepokój - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!