PIH: W sklepach małoformatowych widać wpływ rządowego programu 500+
Sprzedaż w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 3,9 proc. wyższa w czerwcu 2017 roku w porównaniu do maja 2017 roku i wyższa o 5,6 proc. niż w czerwcu rok wcześniej – wynika z badań Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR.

Równocześnie w czerwcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,87 zł, czyli o 8% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z majem br. średnia wartość koszyka wzrosła o 1% - informuje Polska Izba Handlu.
- W sklepach małoformatowych, które stanowią dużą część rynku, coraz wyraźniej widać efekty ożywienia gospodarczego, niskiej stopy bezrobocia oraz wpływ rządowego programu 500+ – powiedział Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu (PIH).
Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tysięcy sklepów małoformatowych.
Wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych:
czerwiec 2017 - mdm +3,9%, rdr + 5,6 %
maj 2017 - mdm +7%, rdr +2%
kwiecień 2017 - mdm 0%, rdr -5,7%
marzec 2017 - mdm + 16,6%, rdr + 6,6%
luty 2017 - mdm- 3,2%, rdr + 0,8%
styczeń 2017 - mdm - 15,4%, rdr - 1,7%
grudzień 2016 - mdm +9,7%, rdr - 4,2%
listopad 2016 - mdm - 8,9%, rdr + 0,6%
październik 2016 - mdm - 2,9%, rdr +2,6%
wrzesień 2016 - mdm -4,2%, rdr +9,8%
sierpień 2016 - mdm -2%, rdr +2,4%
lipiec 2016 - mdm +1%, rdr -4%
czerwiec 2016- mdm -0,3%, rdr +6,7%
maj 2016 - mdm +10,8%, rdr +5,8%
kwiecień 2016 - mdm +1%, rdr +1,5%
marzec 2016- mdm +12,5%, rdr +5,5%
luty 2016 - mdm -3,2%, rdr+6,9%
styczeń 2016- mdm -17,6%, rdr +4,3%
Polska Izba Handlu (PIH) jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzesza ok. 30 000 sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG, a także firmy usługowe. Działa na rynku od 1997 roku i reprezentuje handel detaliczny i usługi w Polsce.
CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.