Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Piotr Grauer, KPMG: Pandemia stała się bodźcem do przyspieszonego rozwoju handlu online

Czas pandemii i związanych z tym ograniczeń w handlu stał się bodźcem do przyspieszonego rozwoju handlu online. Sieci detaliczne zaczęły wdrażać różne modele e-commerce: sprzedaż internetowa z dostawą do klienta, z odbiorem osobistym w sklepie lub z odbiorem w paczkomacie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG w Polsce.

Piotr Grauer, KPMG: Pandemia stała się bodźcem do przyspieszonego rozwoju handlu online
Piotr Grauer, dyrektor w KPMG Advisory/ fot. PTWP

PIOTR GRAUER BĘDZIE PRELEGENTEM PODCZAS DEBATY LIVE W RAMACH EEC ONLINE W SESJI "SEKTOR SPOŻYWCZY - BRANŻA STRATEGICZNA".

CZYTAJ: Sektor spożywczy – branża strategiczna. Zapraszamy na EEC Online

– Wszystkie te kanały sprzedaży funkcjonowały już przed wybuchem pandemii. Jednak w obecnym czasie przeżywają swoje „pięć minut”, stanowiąc rozwiązanie problemu zachowania dystansu społecznego dla klientów – tłumaczy Piotr Grauer, dyrektor w KPMG w Polsce.

– W krajach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej, sprzedaż online w sklepach spożywczych wzrosła w marcu bieżącego roku nawet kilkukrotnie – np. w Stanach Zjednoczonych zanotowano wzrost o 233 proc. w stosunku do sierpnia ub r. według badania Brick Meets Click. Co więcej, produkty spożywcze należą do tej kategorii, dla której najwięcej klientów zdecydowało się zmienić sposób zakupów z offline na online – według Statista, w Stanach Zjednoczonych jest to ponad 30 proc. konsumentów, a w Wielkiej Brytanii prawie 25 proc. – dodaje.

– Oczywiście statystyki, jakie możemy dziś prześledzić, pokazują stan z okresu tzw. lockdown, kiedy możliwości zakupowe w wielu krajach zostały administracyjnie ograniczone. Można przypuszczać, że wraz z poluzowaniem tych ograniczeń, część klientów zacznie wracać do tradycyjnych sklepów po codzienne zakupy – tłumaczy.

Jednak, jak tłumaczy ekspert, kanały e-commerce mogą pozostać już trwałym elementem sprzedaży produktów spożywczych. – Z jednej strony pewna grupa konsumentów, szczególnie tzw. podwyższonego ryzyka, będzie nadal unikała zakupów wśród innych ludzi. Pojawi się też grupa klientów, którzy polubią doświadczenie zakupowe poprzez internet – wyjaśnia dyrektor KPMG.

– Z drugiej strony, w obecnych czasach strategie rozwoju większości sieci handlowych zaczną kłaść jeszcze mocniejszy nacisk na kanał online, co przełoży się na większe inwestycje w tym obszarze. Nie bez znaczenia będzie miał też fakt, że dla wielu mniejszych firm uczestniczących w łańcuchu wartości sprzedaży internetowej te kilka miesięcy lockdown i nagłego wzrostu pozwoli przełamać próg rentowności i nareszcie wykorzystać ekonomię skali – podsumowuje Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Grauer RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel wielokanałowy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.254.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!