Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

PKN Orlen: Widzimy pewien pozytywny wpływ na naszą sprzedaż w niedziele niehandlowe

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 21-12-2018, 13:03
O trendach konsumenckich, wpływie zakazu handlu w niedziele na ruch w przystacyjnych sklepach, rozwoju punktów gastronomicznych oraz nowościach w ofercie - redakcja dlahandlu.pl rozmawia z Renatą Maroszek, dyrektor biura rozwoju sprzedaży pozapaliwowej PKN Orlen.
PKN Orlen: Widzimy pewien pozytywny wpływ na naszą sprzedaż w niedziele niehandlowe
fot. materiały prasowe

Jak zakaz handlu w niedziele wpłynął na sprzedaż w przystacyjnych sklepach?

Renata Maroszek, dyrektor biura rozwoju sprzedaży pozapaliwowej PKN Orlen: Widzimy pewien pozytywny wpływ na naszą sprzedaż w niedziele niehandlowe, ale trudno nam jeszcze ocenić czy wzrosty sprzedaży się utrzymają. Klienci zapewne są w procesie kształtowania nowych nawyków zakupowych. Widzimy, że na naszych stacjach nabywane są przede wszystkim produkty pierwszej potrzeby. Polacy w dalszym ciągu najchętniej robią „duże” zakupy w dyskontach oraz supermarketach o czym informują te sieci. Natomiast na stacje benzynowe przyjeżdżamy po drobne, brakujące artykuły takie jak napoje, słodycze czy papierosy. Rośnie też zainteresowanie naszą ofertą gastronomiczną, w szczególności kawą i hot dogami.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak ocenia Pani wyniki segmentu gastronomicznego? Ile punktów Stop Cafe i O!SHOP będzie miał Orlen w Polsce na koniec roku?

W pierwszych 9 miesiącach bieżącego roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży oraz dynamiczny rozwój oferty pozapaliwowej. Zdecydowaliśmy się na otwarcie kolejnych 40 punktów Stop Cafe na naszych stacjach. Na koniec III kwartału w Polsce funkcjonowało 1631 Stop Cafe, a nasi klienci mogli robić zakupy w 274 sklepach O!SHOP. Intensywnie rozwijamy nasz segment gastronomiczny. Z uwagi na fakt, że jesteśmy spółką giełdową i podlegamy określonym obowiązkom informacyjnym, dokładną liczbę punktów gastronomicznych otwartych w tym roku będziemy w stanie podać dopiero podsumowując 2018 czyli na początku pierwszego kwartału przyszłego roku.

Orlen chce być blisko klientów i reaguje na gorące trendy konsumenckie. Jak klienci przyjęli ofertę wege?

Tak jak się spodziewaliśmy, wprowadzenie oferty dla wegetarian i wegan spotkało się z pozytywnym odzewem klientów. Uważnie obserwujemy trendy związane z rozwojem rynku i staramy się na nie reagować. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie w Stop Cafe produktów, które nie zawierają żadnych surowców pochodzenia zwierzęcego. Taka oferta jest atrakcyjna również dla klientów o wysokiej świadomości ekologicznej, którzy chcą ograniczyć swój „ślad węglowy” i w ten sposób działać na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia. Receptura wszystkich gastronomicznych produktów wege została stworzona specjalnie dla PKN Orlen i nie jest dostępna w innych sieciach. Zainteresowani klienci mogą skosztować na naszych wybranych stacjach m.in. hot doga z parówką wegańską przygotowaną na bazie białka z grochu oraz białka z ziemniaków, kajzerkę rumsztyk vege przygotowaną z warzyw, kaszy kuskus i jaglanej, pestek dyni i słonecznika.

Cała rozmowa na www.dlahandlu.pl

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!