Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

PKN Orlen wkrótce wybierze Tesco, Eurocash lub ...

Strategia PKN Orlen zakłada systematyczny rozwój sprzedaży pozapaliwowej. Płocki koncern chce ją zwiększać m.in. rozwijając na stacjach koncepty gastronomiczne Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Oprócz tego firma testuje trzy koncepty przystacyjnego sklepu convenience. Wyniki testów prowadzonych we współpracy z siecią Tesco i Grupą Eurocash będą znane w najbliższych miesiącach.

PKN Orlen wkrótce wybierze Tesco, Eurocash lub ...
Tesco Express przy stacji PKN Orlen, fot. zelaznastudio.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 01-10-2015, 22:17

Na początku br. przedstawiciele PKN Orlen chwalili się, że dzięki rozwojowi sieci punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro w Polsce, co sekundę na stacjach firmy sprzedawany jest 1 hot-dog, co daje 35 mln sztuk rocznie oraz ponad 5 mln litrów gorących napojów rocznie, którymi można by wypełnić 2,5 basenu olimpijskiego. Te dane doskonale pokazują rosnącą skalę biznesu spożywczo-napojowego PKN Orlen. Należy oczywiście zaznaczyć, że przy wielu stacjach działają także mniejsze lub większe sklepy handlujące m.in. alkoholem, papierosami, napojami, przekąskami, czy słodyczami.

Po II kw. 2015 r. wielkość sprzedaży pozapaliwowej wzrosła łącznie na wszystkich stacjach PKN Orlen w kraju i za granicą o 1 proc. r/r, w tym w Polsce wzrost sięgnął 4 proc. Na koniec II kw. Płocki koncern miał w sumie 2682 stacji paliw, w tym w samej Polsce ok. 1700, na ponad 1300 z nich działały punkty Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Władze spółki zapowiadają systematyczny rozwój sieci punktów gastronomicznych na swoich stacjach (w II kw. 2015. ich liczba wzrosła o ponad 30).

Jednocześnie od jesieni ubiegłego roku PKN Orlen testuje na swoich stacjach wspólnie z siecią Tesco i firmą dystrybucyjną Eurocash dwa koncepty sklepu, czyli przystacyjne wersje placówek Tesco Express i Delikatesy Centrum.

Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes zarządu ds. finansowych PKN Orlen odpowiadając na pytanie, dlaczego firma zdecydowała się na uruchomienie projektów z Tesco i Eurocashem stwierdził, „że pewne kompetencje, które są na rynku są dla PKN Orlen niedostępne”. - Nie chcemy udawać, że znamy się na wszystkim. W związku z tym doszliśmy do wniosku, że pewne projekty warto realizować wraz z partnerami - wyjaśnił.

- Projekty z Tesco i Eurocashem mają jeszcze bardziej wzmocnić sprzedaż pozapaliwową na stacjach. Myślę, że do końca roku będziemy w stanie podsumować te testy i kierunkowo podejmować decyzje – dodał Sławomir Jędrzejczyk.

W przypadku projektu realizowanego z Tesco o decyzji może zaważyć nie skuteczność konceptu, ale restrukturyzacja biznesu brytyjskiej sieci w regionie CEE, co może się przełożyć na ewentualną rezygnację z przedsięwzięć, które nie są priorytetowe i generują dodatkowe koszty.

więcej informacji:

Circle K RSS ALERT    /    PKN Orlen RSS ALERT    /    Shell RSS ALERT    /    Statoil RSS ALERT    /    Statoil Fuel & Retail RSS ALERT    /    convenience fuel retail RSS ALERT    /    O'Shop RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    rynek sklepów convenience w Polsce RSS ALERT    /    przymarketowe stacje paliw RSS ALERT    /    stacje benzynowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Tom 2015-10-03 06:45:11
    Wszystko ok. ale dlaczego wybierają koncept Tesco Expres a nie rodzimy. Przy tak silnym brandzie jakim jest PKN Orlen z powodzeniem można wypromować własny pomysł sklepu. A tak kolejne metry półek sklepowych zostaną oddane obcym. Czy nas nie stać już na własne idee handlowe?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.74.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!