Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Plan Morawieckiego będzie miał pośredni wpływ na branżę handlu

Każde działanie na rzecz stworzenia długofalowej wizji rozwoju gospodarki należy ocenić pozytywnie. Dobrze, że plan rozwoju gospodarczego Polski autorstwa wicepremiera Mateusza Morawieckiego powstał i zwraca uwagę na ograniczenia i problemy w rozwoju naszej gospodarki – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. Plan Morawieckiego będzie miał pośredni wpływ na branżę handlu w Polsce.

Plan Morawieckiego będzie miał pośredni wpływ na branżę handlu
Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. Fot. Polska Izba Handlu

– Założenia są na pewno słuszne – należy je jednak traktować jako ogólne wytyczne – będą one na pewno korygowane przez zmieniającą się sytuację ekonomiczną i polityczną w skali europejskiej i globalnej. Dlatego też realizacja może odbiegać od przedstawionych projektów. Jak zwykle o całości decydują szczegóły – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Dodaje, że wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw oraz promocja eksportu są niezbędne dla rozwoju kraju – to zresztą postulaty, o których Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu w Polsce, mówi już od dawna.

– Plan Morawieckiego będzie miał na branżę handlu w kraju wpływ pośredni – oczywiście to zależy, jak będą wspierane małe i średnie przedsiębiorstwa. Ważne jest budowanie przyjaznego otoczenia dla firm. W mniejszym stopniu ma znaczenie dla handlu wsparcie innowacji, ponieważ nie przełoży się to bezpośrednio na handel. Wsparcie eksportu ważne jest natomiast dla firm działających także na innych rynkach. A promowanie polskich marek na pewno jest bardzo pożądane – podkreśla Maciej Ptaszyński.

Czy „Plan Morawieckiego” zgodnie z deklaracjami ma szansę wyrwać nas z pułapek: średniego dochodu, braku równowagi pomiędzy kapitałem zagranicznym i krajowym zaangażowanym w gospodarkę, przeciętnego produktu  oraz pułapki demograficznej?

– Bardzo ciężko jest oczekiwać pełnej równowagi pomiędzy kapitałem zagranicznym i krajowym, ponieważ kapitał krajowy nie będzie raczej w stanie dorównać możliwościami kapitałowi zagranicznemu. Na pewno zwiększenie jego udziału w gospodarce byłoby bardzo wartościowe i jeżeli uda się znaleźć rozwiązania, które na to pozwolą, będziemy mogli mówić o sporym sukcesie – tłumaczy Maciej Ptaszyński.

Według niego pułapka przeciętnego produktu zależy od wielu czynników, w tym między innymi od popytu – w zależności od niego tworzone są produkty, które trafiają na rynek. A pułapkę demograficzną można rozpatrywać osobno, ponieważ nie ma ona bezpośredniego związku z gospodarką – oczywiście jedno z drugim się łączy, ponieważ poczucie stabilizacji jest czynnikiem, który będzie miał wpływ na decyzje o posiadaniu dzieci.

– Warto też wziąć pod uwagę głos ekspertów, którzy zwracają uwagę, że powinno się wspierać produkcję rolną, która jest istotnym elementem rozwoju handlu spożywczego – wyjaśnia dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Podkreśla, że jeżeli chodzi o handel, to potrzebuje on między innymi wsparcia w budowaniu świadomości przedsiębiorców w zakresie znaczenia integracji, dobrego prawa, prostego i nie obciążającego systemu podatkowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Plan Morawieckiego RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    branża handlowa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • darc 2016-02-23 09:18:18
    ...powiedział Pan Ptaszyński, pracujący za posrednictwem PIH dla Eurocashu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!