Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Po co Żabce alians z Maczfitem?

Żabka ogłosiła zakup firmy oferującej catering dietetyczny Maczfit. Po co sklepowi, do którego Polacy mają ok. 300 metrów taki alians? Zgodnie z zasadą "najpierw masa potem rzeźba", Żabka osiągnęła już skalę 7 tys. placówek, przy której wzrosty będzie osiągać kształtując ofertę sieci zgodnie z potrzebami coraz wygodniejszych i planujących odżywiać się zdrowo klientów.

Po co Żabce alians z Maczfitem?
Żabka ogłosiła zakup firmy oferującej catering dietetyczny Maczfit. fot. Shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: Edyta Kochlewska, dlahandlu.pl
Data: 09-03-2021, 11:56

Choć Żabka ocenia potencjał rozwoju na więcej niż 10 tys. sklepów w Polsce, to mając już 7 tys. i możliwości organizacyjne, by otwierać 1000 sklepów rocznie widzi horyzont rozwoju. Bardziej niż na liczbach zamierza skupić się na ofercie, tak by każdy z otwartych sklepów miał odpowiednie obroty.

Czytaj też: "Żabka przejmuje Maczfit"

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W pandemii, gdy praca online stała się standardem, bliskość sklepu lub lokalu, do którego między jednym callem a drugim można skoczyć po szybki lunch, stała się wyznacznikiem wygody. Dodatkowo z nauczania online korzystają uczniowie i studenci. O ile pracownicy korporacji mogą sobie pozwolić na zamawianie lunchu z restauracji to przy studenckim budżecie, taka opcja jest mało prawdopodobna. Żabka zaś ma ambicję, by stać się synonimem wygody, której poszukuje młode pokolenie. Z tego względu możliwość zaproponowania obok standardowego asortymentu FMCG, także szybkich i zdrowych posiłków dla rosnącej bazy młodych konsumentów, jest nieocenioną okazją. Wpadając po lunch klienci dokupią sok lub mleko. Rośnie więc liczba wizyt i koszyk zakupowy. Dla Żabki same plusy. 

A dla Maczfitu? Tu trzeba się cofnąć do 2019 roku, kiedy Maczfit otworzył nowoczesny zakład produkcyjny w podwarszawskim Szymanowie, zrealizowany kosztem kilkunastu milionów zł i ogłosił start projekt „Lodówki pełne zdrowia”, czyli budowę nowoczesnych automatów vendingowych, w których można kupić posiłki od ręki o każdej porze. Pierwsze zaawansowane technologicznie lodówki, z możliwością podgrzania posiłków zaraz po zakupie, oferujące zdrowe posiłki stanęły w Warszawie. W kolejnych miesiącach miały być dostępne w całym kraju.   

- Chcemy być dosłownie na wyciągnięcie ręki. Do końca tego roku planujemy około 50 automatów, a w przyszłym kilkaset – mówił Maciej Lubiak, prezes Maczfit Foods w 2019 roku. Naturalną bazą do rozwoju były biurowce, siłownie i uczelnie. Jednak biurowce, uczelnie i siłownie w marcu 2020 roku opustoszały. W ten sposób Maczfit, który miał w 2019 roku przychodu na poziomie 78,8 mln zł i stratę netto na poziomie 3,7 mln zł w 2021 roku znalazł partnera do rozwoju biznesu.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Maczfit RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    Żabka Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.132.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!