Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów

W tym roku Polacy deklarują wydatki związane z przygotowaniem Wielkanocy na poziomie od 200 do 500 zł – tak wskazała ponad połowa ankietowanych (53 proc.) w cyklicznym badaniu PAYBACK Opinion Poll. 3/4 Polaków zrobi zakupy w supermarketach lub hipermarketach.

Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów
Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów. Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
Data: 22-03-2016, 14:50

21 proc. badanych wyda mniej niż 200, a tylko 15 proc. powyżej 500 zł. W porównaniu do roku ubiegłego struktura wydatków niewiele się zmieniła. W 2015 roku od 200 do 500 zł zamierzało wydać 51 proc. konsumentów, poniżej 200 zł - 20 proc., a powyżej 500 – 17 proc. badanych.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, Polacy nie chcą zadłużać się na święta. Plany zaciągnięcia różnego rodzaju form zobowiązania finansowego (pożyczka z banku, od rodziny czy znajomych, płatność kartą kredytową) deklaruje niecałe 6 proc. ankietowanych. To mniej niż rok temu. W 2015 roku podobną deklarację złożyło ponad 14 proc. biorących udział w badaniu. W tym roku zdecydowana większość wyda pieniądze z bieżącego budżetu (85 proc.) lub oszczędności (7 proc.).

Własne pieniądze bardziej się szanuje – ponad połowa ankietowanych (58 proc.) stara się oszczędnie gospodarować wydatkami wielkanocnymi. Najczęściej wskazywane formy oszczędzania to: zakupy według ściśle określonej listy (wskazało 70,5 proc. ankietowanych deklarujących oszczędne gospodarowanie wydatkami wielkanocnymi), kupowanie towarów na wyprzedażach i promocjach (49 proc.), rozkładanie wydatków w czasie (39 proc.), kupowanie tańszych produktów pod marką własną sieci handlowych (28,6 proc.) oraz wykorzystywanie punktów zebranych w ramach programów lojalnościowych (24 proc.).

Jak wynika z ankiety PAYBACK Opinion Poll, po zakupy świąteczne aż 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów. W sklepach osiedlowych zakupy zrobi 18 proc., a na bazarze 5 proc. badanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Opinion Poll RSS ALERT    /    ankieta PAYBACK RSS ALERT    /    świąteczne zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!