Pochodzenie produktów w sieciach handlowych nie do sprawdzenia?
- Autor: PAP / Gazeta Wyborcza
- Data: 03-03-2017, 09:11

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA.
Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Żadnych reguł tu nie było, bo na skanowanie nie godziły się polskie sieci, bądź godziły się czasami.
Dlaczego sklepy odmawiały? Anna Ruman z instytutu badawczego ABR SESTA twierdzi, że zadziałał zwykły strach. "W większości przypadków rozmowa odbywała się z pierwszym napotkanym pracownikiem ochrony lub ekspedientem, a nie osobą decyzyjną(...)Te osoby na wszelki wypadek odmawiają zgody, bo boja się odpowiedzialności przed przełożonymi" - przypuszcza Ruman.
Czy polskość produktu jest ważna? Z badań ABR SESTA wynika, że dla 85 proc. respondentów liczy się wysoka jakość produktu. Nieco więcej zwraca uwagę na jego atrakcyjną cenę. Na pochodzenie produktu zwraca uwagę mniej niż 50 proc. respondentów.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Ekspert: Carrefour koncentruje się na rynkach obiecujących
-
Słynna sieć opuszcza Rosję. Będzie ją to drogo kosztować
-
Carrefour szukał nowych konceptów. Otworzył ponad 120 outletów w swoich sklepach
-
Przejęcie Carrefoura dobrą informacją dla polskiego konsumenta
-
Ukraina: Dlaczego sklepy nie zarabiają mimo rekordowych obrotów?
-
Biedronka rozwija sieć w Poznaniu. Co klienci będą mogli kupić taniej?
-
Dino, Biedronka, Eurocash. Które sieci najlepiej poradziły sobie w I kwartale
-
Czy podatek od handlu zostanie zawieszony z powodu inflacji?
-
Producenci jaj protestują. Obwiniają sieci handlowe o kryzys w branży
-
Francuska sieć sportowa wznawia działalność w Ukrainie
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)