Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Poczta Polska dba o bezpieczeństwo klientów i pracowników

Stałe wyposażanie pocztowców w środki ochrony osobistej, pomiar temperatury pracowników sortowni, pocztowych placówek i biur, regularne dezynfekcje pomieszczeń sortowni – to tylko niektóre działania podejmowane przez Pocztę Polską w celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów i pracowników.

Poczta Polska dba o bezpieczeństwo klientów i pracowników
Poczta Polska dba o bezpieczeństwo klientów i pracowników, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 11-05-2020, 10:24

Poczta Polska wprowadziła szereg środków i procedur, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się epidemii. Z uwagi na wielkość firmy, poziom zatrudnienia, liczbę placówek pocztowych oraz sortowni skala przedsięwzięcia oraz ponoszonych kosztów jest niebagatelna. Działaniami codziennie zarządza Zespół ds. monitorowania zagrożenia koronawirusem, ale w zapewnienie bezpieczeństwa zaangażowanych jest wielu pracowników w całej Polsce.

Wszystkie sortownie Poczty Polskiej są sukcesywnie dezynfekowane, mimo że nie jest to wymagane przy tego typu działalności. Działania mają charakter prewencyjny i ponadnormatywny. W węzłach ekspedycyjno-rozdzielczych dezynfekowane są przede wszystkim: szatnie, węzły sanitarne wraz z natryskami, palarnie, pomieszczenia socjalne, pomieszczenia techniczne i pomieszczenia porządkowe.

Sortownie to placówki, w których pracuje jednocześnie nawet kilkaset osób, stąd wyjeżdżają samochody z ładunkami pocztowymi i kurierzy doręczający paczki do adresatów. Dlatego tak ważne jest szczególne zachowanie standardów bezpieczeństwa i minimalizowanie ryzyka zarażenia COVID-19.

– Od pierwszych dni marca podjęliśmy szereg działań, które miały na celu zapewnienie naszym pracownikom niezbędnych środków ochrony osobistej. Dużą wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa pracy, tak by minimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem. Wprowadzamy nie tylko wszystkie zalecenia służb sanitarnych i wymagane prawem środki ochrony osobistej, ale także uruchomiliśmy dodatkowe działania prewencyjne, takie jak cykliczne dezynfekcje we wszystkich sortowniach, na które przeznaczyliśmy dotychczas kilkaset tysięcy złotych. Nie oszczędzamy na bezpieczeństwie, jeśli w grę wchodzi zdrowie i życie ludzi – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.  

Dla pocztowców zakupiono już m.in. ponad 600 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml i 100 ml oraz ponad 100 tys. litrów płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni w dużych opakowaniach. Poczta Polska kupiła także ponad 5,4 mln par jednorazowych rękawiczek, ponad 700 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania i pół miliona jednorazowych maseczek. Wszyscy listonosze i pracownicy placówek otrzymali przyłbice, zakupiono ich ponad 62 tys. Dostawy prowadzone są na bieżąco, aby pracownicy mogli wymieniać zużyte maseczki wielokrotnego użytku, istotne jest też stałe zaopatrzenie w płyny do dezynfekcji.

Jako rutynowe działania przyjęto również pomiar temperatury pracowników sortowni, placówek pocztowych i biur. W placówkach pocztowych zostało zainstalowanych ponad 4,6 tys. osłon z pleksi, które oddzielają pracowników od klientów. Łącznie na środki ochrony Poczta przeznaczyła dotychczas 57 mln złotych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Poczta Polska RSS ALERT    /    przesyłki RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.187.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!