Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Poczta Polska: dynamiczny wzrost odbioru przesyłek w sieci click&collect i automatach

Kupując w sklepach online Polacy coraz częściej wybierają dostawę do jednego z miejsc samodzielnego odbioru. Aż o 50 proc. wzrosła popularność opcji „Odbiór w Punkcie”. Obecnie największą w Polsce sieć typu „click&collect” tworzą placówki Poczty Polskiej oraz sieci partnerskie: sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu. Przesyłkę można odebrać w jednym z 12,6 tys. punktów na terenie całego kraju.

Poczta Polska: dynamiczny wzrost odbioru przesyłek w sieci click&collect i automatach
fot. za poczta-polska.pl

Polacy bardzo dobrze odnajdują się w nowych realiach i szybko zmieniają dotychczasowe nawyki zakupowe. Może to oznaczać, że część z nas już na stałe zacznie korzystać z możliwości zakupów online. Dla operatorów logistycznych, w tym Poczty Polskiej, jest to ogromna szansa na rozpowszechnienie i rozwój nowoczesnych kanałów dostaw, w tym coraz bardziej popularnych odbiorów przesyłek w punktach i automatach Smartbox.

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, Poczta Polska odnotowała już prawie 50-proc. wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach Orlen czy w kioskach Ruch. Jednocześnie dynamicznie wzrasta popularność odbiorów przesyłek w Smartboxach, które dzięki atrakcyjnym lokalizacjom w wybranych placówkach pocztowych i popularnych sieciach handlowych m.in. Biedronka, przyciągają nowych klientów.

Odbiory przesyłek z punktów „click&collect” to trend w eCommerce, który rozwija się dynamicznie od kilku lat. Sieć punktów Poczty Polskiej jest największą siecią tego typu w Polsce i pozwala na wybór miejsca odbioru przesyłki z ponad 12 600 punktów w ramach jednej metody dostawy. Tylko w kwietniu br. możliwość odbioru zakupów w sieci punktów udostępniły swoim klientom m. in. sklepy Smyk.com oraz Decathlon.

W ramach nowych rozwiązań związanych z pandemią, Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła możliwość bezdotykowego odbioru przesyłek. Podczas odbioru przesyłki wystarczy podać sprzedawcy kod odbioru bez konieczności dotykania terminala/PIN pada. Sprzedawca sam zarejestruje kod i w przypadku pozytywnej weryfikacji wyda przesyłkę. Bezdotykowy i szybki odbiór przesyłek zwiększa poczucie bezpieczeństwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    zakupy internetowe RSS ALERT    /    paczkomaty RSS ALERT    /    Poczta Polska RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    odbiór paczek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!