Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Poczta Polska z rekordowym wzrostem sprzedaży usług kurierskich

Popyt na najpopularniejsze usługi kurierskie Poczty Polskiej dla klientów biznesowych eCommerce rośnie powyżej rynku. Z danych Poczty wynika, że w ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2018 roku wzrost liczby tych przesyłek przekraczał 19%.

Poczta Polska z rekordowym wzrostem sprzedaży usług kurierskich
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 23-10-2018, 10:01

Rośnie także liczba paczek nadawanych przez klientów indywidualnych. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku w porównaniu do danych z analogicznego okresu roku ubiegłego  wzrost ten wyniósł 23%.

– Mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem eCommerce. Strategia Poczty Polskiej zakłada znaczne zwiększenie udziału w tym rynku. Odpowiedzią na te wyzwania jest budowa nowej struktury sieci logistycznej, unowocześnianie infrastruktury do obsługi paczek i inwestycja w Centralny Węzeł Logistyczny – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

W ramach budowy nowej architektury logistycznej Poczta Polska otworzyła w tym roku magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych w Łodzi, dodatkową halę w Olsztynie (wkrótce także w Koszalinie) oraz nową sortownię w Łodzi przeznaczoną tylko do obsługi przesyłek gabarytowych. W październiku Poczta Polska uruchomiła nowoczesną maszynę paczkową w Zabrzu, w drugiej co do wielkości sortowni w Polsce. Parametry maszyny zostały tak dobrane, by można było zabezpieczyć terminowość doręczania przesyłek także w chwilach niespodziewanych wzrostów ich liczby. Zainstalowany sorter obsłuży do 2,5 mln paczek miesięcznie, a jego przewidywana wydajność produkcyjna to 12 tysięcy paczek na godzinę.

Poczta Polska chce także wybudować do 2022 roku centralny węzeł tzw. hub logistyczny, który ma obsługiwać krajowy i międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej, pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i dalszy rozwój floty pojazdów.

Rynek paczkowy, którego wartość w ciągu pięciu ostatnich lat skoczyła z 24 do 40 mld zł w Polsce, napędzany jest przez niezwykle dynamiczny rozwój eCommerce i rośnie w dwucyfrowym tempie. Jak wskazuje Urząd Komunikacji Elektronicznej, wolumen przesyłek kurierskich i paczek pocztowych tylko w latach 2015–2017 wystrzelił o 37 proc., z 243,3 mln do 334,2 mln szt., a w 2020 r. może osiągnąć poziom 450 mln szt. Taka sytuacja sprawia, że Poczta Polska coraz mocniej przesuwa akcenty swojej działalności – z listów na paczki.

W ubiegłym roku Poczta Polska obsłużyła ok. 120 mln przesyłek eCommerce, w tym roku rekord ten zostanie pobity. Firma odnotowuje również wysokie wzrosty zagranicznych przesyłek eCommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Obecnie obrót międzynarodowy Poczty Polskiej to 15 proc. całego przychodu Poczty Polskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Poczta Polska RSS ALERT    /    przesyłki kurierskie RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!