Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Poczta Polska, Żabka, PKN Orlen, Ruch i Biedronka rozwijają sieć click & collect

Do sieci Odbiór w Punkcie, tworzonej przez placówki Poczty Polskiej, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe RUCH, dołączyły automaty paczkowe w placówkach pocztowych i Biedronkach. Poczta dysponuje obecnie największą siecią click & collect, która umożliwia dogodny odbiór paczek w  12 tys. lokalizacji, a popularność tej formy odbioru stale rośnie. Po 9 miesiącach br. dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220%  w stosunku do roku ubiegłego.

Poczta Polska, Żabka, PKN Orlen, Ruch i Biedronka rozwijają sieć click & collect
fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 05-11-2019, 10:21

Rozwój sieci Odbiór w PUNKCIE wpisuje się w strategię spółki, która zakłada zwiększenie udziału w rynku KEP (kurier, ekspres, paczka). 

– Możliwość odebrania przesyłki w wybranym miejscu, o dogodnej porze, przy okazji robienia zakupów, tankowania samochodu czy w ramach spaceru to odpowiedź na potrzeby klientów. Poczta Polska konsekwentnie rozwija sieć Odbioru w Punkcie. Dołączają do niej automaty paczkowe, z których można korzystać w wybranych placówkach pocztowych oraz sklepach Biedronka. Dziś kluczem do sukcesu na rynku w coraz większym stopniu staje się wygoda odbioru e-zakupów – mówi  Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Obecnie co czwarta przesyłka jest obierana w jednym z punktów sieci Poczty Polskiej, a popularność tej formy dostawy stale rośnie. Po 9 miesiącach br. dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220%  w stosunku do roku ubiegłego. W okresie przedświątecznym już co trzecia paczka będzie dostarczana do punktów odbioru i automatów paczkowych. Spółka udostępnia również klientom indywidualnym w każdej placówce możliwość nadania pocztowej przesyłki do odbioru w wybranym punkcie na terenie całej Polski. Szczegółowa lista punktów odbioru znajduje się na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl

W każdym miesiącu 2019 roku miliony przesyłek trafiają do sieci Odbiór w PUNKCIE. Ponad połowa z nich odbierana jest w placówkach pocztowych, pozostałe w punktach partnerskich. Spośród wszystkich 12 tys. lokalizacji 6 tys. to sklepy Żabka.

– Nadawanie i odbiór paczek jest najszybciej rozwijającą się usługą spośród wszystkich oferowanych w Żabce. Zabiegani klienci doceniają intuicyjny i szybki system obsługi oraz dostępność usługi (6 tys. sklepów w całej Polsce). Najwięcej paczek przechodzi przez nasze sklepy w poniedziałki i środy. Rekordowym dniem był w tym roku 10 października, w którym obsłużyliśmy aż 75 tys. przesyłek. W ostatnim kwartale spodziewamy się wzrostu obsługiwanych przez nas paczek – mówi Anna Grabowska wiceprezes ds. komercyjnych firmy Żabka Polska.

 Opublikowany niedawno raport Poczty Polskiej „Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce 2014 – 2023” zakłada, że w 2023 roku operatorzy KEP obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Oznacza to wzrost o 78% w stosunku do ubiegłego roku. Prognozowany średni wskaźnik rocznego wzrostu w latach 2019 – 2023 wyniesie 11%. Wartość rynku KEP w Polsce w 2023 roku będzie kształtować się na poziomie blisko 12 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ruch RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Poczta Polska RSS ALERT    /    PKN Orlen RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!