Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Podatek handlowy najmocniej dotknie największe sieci

W projekcie budżetu na 2020 rok już ma swoje skromne miejsce pośród innych danin. Podatek od sprzedaży detalicznej zawieszony jest jeszcze tylko do końca czerwca przyszłego roku i wszystko wskazuje na to, że to będzie koniec zawieszenia. Najmocniej dotknie on Biedronkę - podaje money.pl.

Podatek handlowy najmocniej dotknie największe sieci
fot. shutterstock

Na 2020 rok z nowej daniny zaplanowano 663 mln zł dochodu - podano w projekcie budżetu państwa. Podatek zawieszony jest jeszcze do końca czerwca, więc to prawie pewne, że zacznie obowiązywać od 1 lipca. W najbliższe wakacje "biedronki i lidle" zrobią się jakby droższe.

Struktura podatku wzmacnia pozycję mniejszych podmiotów, choć niekoniecznie mniejszych sieci handlowych. Skorzystają m.in. sieci franczyzowe, gdzie handel prowadzony jest przez wiele podmiotów pod jedną marką, jak np. w sieciach abc czy Lewiatan.

Hurtownie Eurocash mogą liczyć na większe obroty, bo dostarczają towary do obu wspomnianych sieci. Skorzysta też Żabka, która rozwija się w dużej mierze na bazie franczyzy, czyli każdy sklep to często oddzielny podmiot. Także E.Leclerc ma rozdrobnioną strukturę - każdy sklep prowadzi inny podmiot prawny.

Kto będzie największym płatnikiem nowego podatku? Oczywiście ci, którzy odnieśli największy sukces na rynku. Teraz tym sukcesem będą musieli się podzielić ze społeczeństwem. Biedronka, Carrefour, Dino, Lidl, Delikatesy Centrum, ale i sieci modowe z LPP (m.in. marka Reserved) i CCC na czele, drogerie Rossmann, czy sieci rtv/agd poniosą największe koszty.

Więcej money.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek handlowy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    podatki RSS ALERT    /    podatek od handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • masa 2019-12-30 14:41:22
    Powinniśmy wspierać przede wszystkim polskie firmy, dlatego patrzcie gdzie kupujecie swoje produkty. Takie marki jak Reserved czy CCC powinny być jakoś uprzywilejowane.
  • dudek 2019-12-31 12:31:27
    Polskie firmy mają ciężko u nas w kraju, na każdym kroku rząd chce je wydoić, tylko dlatego że prowadzą dobrze swój biznes.
  • Bartosz 2019-12-31 15:15:18
    Przede wszystkim dotknie tych co unikali płacenia. Kilka miesięcy temu był artykuł, że Jeronimo Martins, LPP i Rossmann płacą najwięcej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!