Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Podatek od handlu najwcześniej od czerwca, a może od 2017 r.

Sieci zapłacą daninę od obrotów najwcześniej od czerwca, a może nawet dopiero od 1 stycznia 2017 r. Wtedy może też wejść zakaz handlu w niedzielę – wynika z informacji „Rzeczpospolitej". Termin ogłoszenia trzeciej już wersji ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej jest ciągle przesuwany.

Podatek od handlu najwcześniej od czerwca, a może od 2017 r.
Fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Z informacji „Rzeczpospolitej" ze źródeł w Ministerstwie Finansów wynika, że resort może zaproponować termin wejścia w życie ustawy dopiero od 1 stycznia 2017 roku. Według relacji urzędników na resort naciskają politycy PiS.

Nawet przy determinacji urzędników i posłów wejście w życie ustawy byłoby możliwe najwcześniej w maju–czerwcu, choć organizacje przedsiębiorców, np. Pracodawcy RP, krytykują krótki okres przejściowy. Dlatego podatek mógłby przynieść maksymalnie 1 mld zł wpływów do tegorocznego budżetu.

Urzędnicy wciąż mają problem z takim sformułowaniem przepisów, aby uniknąć opodatkowania grup franczyzowych, w ramach których działają polskie firmy. Jednak kolejne wersje projektu pokazują, że nie jest łatwo stworzyć prawo, które ma z jednej strony zmusić do płacenia podatków w Polsce duże sieci, a z drugiej pomóc krajowym firmom. W systemie franczyzy działają bowiem też zagraniczne koncerny, np. Carrefour, Intermarche czy hurtowy Eurocash. Problemem jest też takie wyłączenie z opodatkowania e-sklepów, aby nie powstała furtka do obejścia przepisów dla pozostałych firm.

Według ostatnich przecieków resort chce zaproponować stawkę podatku w wys. 0,8–0,9 proc. oraz ok. 200 mln zł kwoty wolnej.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek od sieci handlowych RSS ALERT    /    podatek od handlu RSS ALERT    /    podatek handlowy RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Leszek 2016-03-07 09:24:38
    Dlaczego PIS chce przywrócić komunę ? Kto chce to niech kupuje w niedzielę a kto chce niech chodzi do kościoła. Dlaczego PIS, w tym dawni działacze PZPR w szeregach PISu , mają decydować o wszystkim. Toż to czysty powrót do PRL. Lepiej niech obywatele sami decydują o swoim życiu.
  • darc 2016-03-07 10:23:14
    Tragedia z tym zamykaniem sklepów w niedzielę. Nie dość , że dorżną podatkiem, to jeszcze ograniczą sprzedaż.
  • Kemor 2016-03-07 21:38:28
    Wolna Niedziela to bardzo dobry plan, ale powinien dotyczyć wszystkich sklepów również tych przy stacjach benzynowych . Ekspedientki też chcą kiedyś wypocząć i pobyc z rodziną.
  • gombe 2016-03-08 11:15:13
    Nieruchomości magazynowe gwarantują odpowiednie warunki i sprzyjają inwestowaniu, a co ciekawe - warunki cenowe również mocno się odmieniły. Ktoś kto dysponuje dobrym budżetem, może wynieść z tego całkiem fajny kapitał.
  • Aga 2016-03-12 11:30:52
    Przecież jeśli ktoś nie lubi pracować w handlu, to noże zmienić pracę. Skoro ludzie kupują w niedzielę, to znaczy, że handel w tym dniu jest potrzebny.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!