Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Podatek od hipermarketów nie od powierzchni

Podatek od hipermarketów nie powinien być naliczany od powierzchni, ale od obrotu, a także powinien zawierać kwotę wolną - takie są m.in. ustalenia z rozmów między organizacjami zrzeszającymi handlowców a parlamentarnym zespołem ds. przedsiębiorczości.

Podatek od hipermarketów nie od powierzchni
fot.wikipedia commons

Autor: PAP
Data: 30-12-2015, 17:35

Kierowany przez posła PiS Adama Abramowicza Zespół na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego przeprowadził cykl konsultacji z przedstawicielami branży handlowej w sprawie koncepcji podatku od handlu - wynika z dokumentu, stanowiącego podsumowanie prac zespołu.

W negocjacjach tych brali udział m.in. przedstawiciele sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz reprezentanci Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, skupiającej duże podmioty handlowe.

"Rozmowy przyniosły zbliżenie stanowisk, choć początkowo obie organizacje bardzo się od siebie różniły" - powiedział PAP szef zespołu Adam Abramowicz.

Kierowany przez niego zespół sformułował więc w podsumowaniu prac kilka tez w sprawie tego podatku, co do których istnieje wstępna zgoda wszystkich stron. Tezy te, jak zaznaczył Abramowicz, zostały w środę przekazane ministrowi Henrykowi Kowalczykowi, by mogły zostać wykorzystane w przygotowaniu rządowego projektu ustawy o podatku od hipermarketów.

Przede wszystkim, wynika z tez, podatek nie powinien być zależny od powierzchni sklepu, a także powinien być progresywny, kaskadowy i zawierać kwotę wolną od podatku.

Abramowicz zaznacza, że w sprawie wysokości kwoty wolnej nie ma zgody między organizacjami przedsiębiorców. Sami członkowie zespołu proponują, by było to minimum 12 mln zł rocznego obrotu.

"Podatek obrotowy od handlu powinien być wprowadzony tymczasowo, na okres do końca 2016 roku. Docelowo podatek PIT i CIT powinien zostać zastąpiony podatkiem ryczałtowym od obrotu całego handlu hurtowego i detalicznego z ewentualnym zróżnicowaniem jego wysokości w zależności od branży" - czytamy w dokumencie zespołu parlamentarnego.

Według posłów "stawki podatku w poszczególnych przedziałach progresji powinny być tak ustalone, aby spełniały rolę wspierania na rynku konkurencji małych i dużych sklepów, to znaczy obciążały w mniejszym stopniu firmy o mniejszych obrotach, a w większym stopniu firmy o obrotach dużych".

Abramowicz przyznał, że w sprawie progów progresji także nie ma zgody przedsiębiorców, choć członkom zespołu parlamentarnego zależy, by sprzyjały one konkurencji. "Chodzi nam o to, by te małe sklepy też utrzymały się na rynku" - zaznaczył poseł PiS.

więcej informacji:

Adam Abramowicz RSS ALERT    /    podatek od sieci handlowych RSS ALERT    /    Henryk Kowalczyk RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • kokos 2015-12-31 02:44:38
    Przy okazji ograniczyć % udziału w rynku detalicznym artykułów FMCG , Takie ograniczenia funcjonują zagranicą i np: przyjąć model Niemiecki - 10 %
  • Uszal 2015-12-31 09:57:49
    Już nie 3,5 mld a 2 mld chce władza ? Tzn. ze zrobi albo niski liniowy dla wszystkich albo płaska progresję.
  • xpi 2015-12-31 13:17:23
    Na szczęście sklepy internetowe mieszczące się po za Polską nie będą musiały uiszczać tej daniny. Myślę, że handel transgraniczny będzie zyskiwał. Pewnie cześć sklepów internetowych z Polski przeniesie się do krajów ościennych, tylko po to żeby tu nie płacić.
  • Mały przedsiebiorca 2016-01-02 18:50:54
    Ważne żeby ustawodawca odróżnił małego i średniego przedsiębiorcę od małego sklepu, gdyż to są dwa różne pojęcia. Jeśli małe i średnie przedsiębiorstwa będą zwolnione z podatku to będzie osiągnięty założony cel przedstawiany przez polityków i przedstawicieli rządu : wzmocnienie małych i średnich przedsiębiorstw, ograniczenie ekspansji zagranicznych co ułatwi rozwój małym i średnim. Propozycje Zespołu Poselskiego są logiczne, jednak wszystko zależy od propozycji szczegółowych.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!