Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Podatek od sieci handlowych - progresywny czy liniowy?

Nowy podatek dzieli sieci handlowe działające w Polsce. Polski biznes przekonuje do progresji chroniącej rodzime sieci, a zagranica szuka sprawiedliwości w stawce liniowej - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Podatek od sieci handlowych - progresywny czy liniowy?
Jaki będzie nowy podatek od handlu? fot. shutterstock.com

Autor: Puls Biznesu
Data: 05-01-2016, 08:48

Dzisiaj pewne jest jedno — powierzchnia handlowa raczej nie będzie już kryterium przy opodatkowaniu. Jak zapowiada resort finansów, jest kwestia rozłożenia w czasie stawek oraz ewentualnej progresji związanej z wielkością firm. Rząd wysłucha opinii handlowców na zaplanowanym pod koniec tego tygodnia specjalnym spotkaniu. W ciągu kilku dni, po spotkaniu z branżą, rząd będzie gotów pokazać swoją propozycję - pisze "PB".

Podatkowy pomysł PiS nie nabrał jeszcze ciała, ale już podzielił handlowców. Sklepy z polskim kapitałem powołały własną organizację branżową — Forum Polskiego Handlu (FPH) i mają pomysł, jak chronić rodzimy mały i średni biznes. To podatek progresywny, bez kryterium powierzchni, obejmuje też handel internetowy. Pomysł nie spodobał się największym graczom i części ekspertów.

Z analizy przygotowanej przez POHiD wynika, że koncepcja progresywnej stawki podatku obrotowego dyskryminuje zagraniczne sieci i dotkliwie pogarsza sytuację ekonomiczną hipermarketów - graczy o najniższej dzisiaj rentowności.

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek od sieci handlowych RSS ALERT    /    podatek od handlu RSS ALERT    /    podatki w Polsce RSS ALERT    /    podatek progresywny RSS ALERT    /    podatek liniowy RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Kamila 2016-01-05 09:52:32
    Proponuję opodatkować kler i wprowadzić ceny regulowane na usługi kościelne - to będzie zgodne z zasadą sprawiedliwości bożej i da większą kasę niż podatek od sklepów.
  • analityk FMCG 2016-01-05 10:23:12
    Hipermarkety o najniższej rentowności? ...to dlaczego tyle tego tu nastawiali? Tylko podatek progresywny!
  • handlowiec polski 2016-01-05 10:27:07
    Tylko podatek progresywny, bo wyrówna szanse. Polskie sklepy nie maja szans podpisywać kontraktów za granicą

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!