Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Podatek powinien być uzależniony nie od wielkości sklepów, ale od obrotów

W ocenie Alfreda Bujary, przewodniczącego Krajowego Sekretariatu Banków Handlu i Ubezpieczeń NSZZ Solidarność, wprowadzenie podatku dochodowego dla wielkopowierzchniowych sieci handlowych jest dobrym rozwiązaniem. Jednak szczegóły propozycji przedstawianych przez polityków wymagają dopracowania - czytamy na stronie solidarnosckatowice.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 20-11-2015, 15:43
Podatek powinien być uzależniony nie od wielkości sklepów, ale od obrotów
Alfred Bujara /fot.żelaznastudio

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Zarówno w ocenie handlowej Solidarności, jak i organizacji zrzeszających pracodawców polskiego handlu detalicznego błędem jest wprowadzenie kryterium wielkości powierzchni placówki handlowej, jako decydujące o tym, kto ma płacić nowy podatek. Jeśli będzie to rzeczywiście 250 mkw wiele polskich sklepów, które uczciwie płacą podatki w naszym kraju po prostu splajtuje - tłumaczy przewodniczący.

Podobne zastrzeżenia handlowej „S” budzi pomysł Ruchu Kukiz' 15 dotyczący podatku katastralnego dla galerii handlowych. - Trzeba pamiętać, że tam działają nie tylko markety spożywcze, ale również butiki odzieżowe i inne niewielkie placówki handlowe, które zatrudniają w skali kraju kilkadziesiąt tysięcy osób. Tego typu sklepy nie stanowią konkurencji dla osiedlowych sklepików, a wyprowadzka na obrzeża miast będzie miała dla nich fatalne skutki - wskazuje Bujara.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Daria 2015-11-21 10:18:05

    Może ktoś się \"pomylił\" pisząc ustawę (jak kiedyś uciekło z pewnej ustawy . . . . i czasopisma) i zgubił zero - zamiast opodatkowanego sklepu o pow. 2.500 m2 powstało 250 m2. Przecież to absurd, by nazwać ustawę \"o podatku od hipermarketów\" określając hipermarket na 250 m2. Kto więcej sprzedaje i ma większy obrót, powinien zapłacić więcej podatku, inne rozwiązania są niesprawiedliwe. TYLKO PODATEK PROGRESYWNY.

    Odpowiedz
  • Sprzedawca 2015-11-21 22:32:17

    Dziękuję Panie Przewodniczący, że Pan zajął stanowisko. Przecież obecny projekt wygląda jakby był przygotowany przez lobbystów sieci zachodnich, żeby zniszczyć polskie sklepy. Gdyby gigantyczne sieci zapłaciły podatek wg tej samej stawki co małe sklepy, to małe odrazu przestają istnieć. Powinien być podatek progresywny o istotnie zróżnicowanych stawkach. Powinno się wysłuchać przedstawicieli polskich sieci handlowych.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!