Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Podczas pandemii Polacy ograniczają wydatki, ale nie dotyczy to żywności

W dobie pandemii Polacy ograniczają wydatki, ale nie na żywność. Potrafią zapłacić premię za produkt z wartościami dodanymi, zakupy najchętniej robią w sklepach osiedlowych, za które uważają także dyskonty - to wnioski z debaty pt. "Higiena i cena, czyli czy Polacy rzeczywiście kupują inaczej" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podczas pandemii Polacy ograniczają wydatki, ale nie dotyczy to żywności
Debata pt. "Higiena i cena, czyli czy Polacy rzeczywiście kupują inaczej" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 04-11-2020, 12:37

Jak powiedział Łukasz Wojciechowski, partner w Dziale Audytu, lider, Sektor Handlu i Produktów Konsumenckich, EY, Polacy są bardziej sceptyczni wobec swojej sytuacji zdrowotnej i ekonomicznej niż globalni respondenci.

- Nasza najnowsze badania sprzed dwóch tygodni pokazały, że co trzeci Polak ocenia swoją sytuację jako gorszą niż miesiąc temu. Bardziej niż np. w czerwcu obawiamy się o pracę, zdrowie i finanse nasze i naszych bliskich. Ponad połowa badanych odczuwałaby dyskomfort biorąc udział w koncertach, 48 proc odczuwa dyskomfort podróżując komunikacją miejską. Ponad połowa badanych obawia się wizyt w barze czy w kinie. Z drugiej strony tylko 18 proc. z nas odczuwa dyskomfort podczas zakupów w sklepie - podsumował.

Wojciechowski wskazał, że w badaniach widać wyraźnie deklaratywny spadek wydatków Polaków, który jest spójny z danymi o sprzedaży detalicznej, która spadła o 3 pkt proc. rok do roku.

- Widzimy więc, że te deklaracje są spójne. Polacy mniej wydają na usługi typu kino, wakacje, kosmetyczne czy artykuły luksusowe. Z kolei więcej wydajemy na artykuły gospodarstwa domowego, świeżą żywność, środki czystości i higieny - dodał.

Partner w Dziale Audytu EY dodał, że konsumenci chcą płacić więcej za następujące wartości: wysoka jakość, znana marka, wygoda zakupów, produkty promujące zdrowie i samopoczucie.

Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency był zdania, że klienci oczekują, że sklepy będą dostępne online o każdej porze.

- To zjawisko przyspieszone przez niedziele niehandlowe. Jako konsumenci jesteśmy bombardowani informacjami, przez co znalezienie wolnej chwili na zakupy jest sporym wyzwaniem. Część osób wybierze zakupy online z dostawą do domu lub w formacie click&collect, który jest niezwykle rozwojowym obszarem. Wyzwaniem będzie dalsze usprawnianie narzędzi przez dostawców i sklepy oraz sprawienie, że zakupy będą bardziej intuicyjne, szybkie i lepiej sprofilowane - dodał.

Górczyński podkreślił, że wyzwaniem jest upowszechnienie internetowych form robienia zakupów wśród osób 50+, które dziś najrzadziej korzystają z tego rodzaju rozwiązań.

- W format click&collect weszły także duże sieci sportowe. Także horeca szybko przestawiła się na ten model, gdzie do niedawna było to nie do pomyślenia. Jedna trzecia Polaków uważa, że jest to bezpieczniejsza forma zakupów, ponad 40% uważa że szybsza a ponad 50 proc. tańsza niż online z dostawą - dodał.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!