• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Podczas zakupów Polacy coraz częściej sugerują się ceną

Będzie gorzej - twierdzi co trzeci Polak. Przezornie zaczęliśmy z powrotem oszczędzać i zwracać baczną uwagę na ceny - wynika z badań, do których dotarła Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 17-03-2009, 07:59
Podczas zakupów Polacy coraz częściej sugerują się ceną

Już co trzeci Polak, idąc do sklepu, stara się zrobić zakupy jak najniższym kosztem - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę 4P Research Mix na reprezentatywnej próbie ponad 2 tys. Polaków. Co czwarty ankietowany szuka najtańszych dostępnych towarów.

Polacy trzymają się mocniej za portfele, bo widzą, co dzieje się na rynku pracy. W ciągu zaledwie czterech miesięcy - od listopada ubiegłego roku do lutego - stopa bezrobocia skoczyła z 9,1 do 10,9 proc., czyli o 300 tys. osób. Według szacunków resortu pracy do końca roku bezrobocie może wzrosnąć do 14 proc. Zdaniem wielu ekonomistów to zbyt optymistyczne szacunki.

- Choć kryzys ciągle widzimy raczej w wypowiedziach polityków i czytamy o nim w mediach, Polacy już racjonalizują wydatki i rezygnują z zakupów często nie do końca potrzebnych produktów - mówi Andrzej Sadowski, ekspert z Centrum Adama Smitha.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tym bardziej że coraz częściej przyznajemy się także, że na niektóre wydatki zaczyna brakować pieniędzy. Na pytanie, na co w ciągu ostatnich dwóch - trzech miesięcy w domowych budżetach nie wystarczyło poza wakacjami, jedzeniem poza domem czy biletami do kina lub teatru, 17 proc. wskazała lekarstwa, 18 proc. spłacanie rat czy pożyczek, a co dziesiąty ankietowany odpowiedział - żywność. - To bardzo subiektywne odczucia. W przypadku żywności dla jednych oznacza, że musieli kupić mniej mięsa i owoców dla dzieci, dla innych, że nie starczyło na owoce morza - wyjaśnia dr Barbara Frątczak-Rudnicka, konsultant ds. badań z 4P Research Mix - informuje Rzeczpospolita.

Firmy handlowe też przygotowują się do gorszych czasów. W branży panuje powszechne przekonanie, że Polacy już zaczęli zaciskać pasa. - Nie chcemy być dyskontem, ale musimy rywalizować z Biedronką czy Lidlem. Dlatego rozbudowujemy ofertę tanich produktów, wprowadzamy też do sklepów kolejne marki własne. Zainteresowanie klientów jest duże, widać, że skłonność do oszczędzania jest większa - mówi Rzeczpospolitej Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

 

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!