Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Pojawią się operatorzy, którzy mogą wejść do Polski kupując część tego rynku detalicznego

- Moim zdaniem w najbliższym czasie największe sieci będą podejmowały decyzje o tym, czy wyjść z polskiego rynku, czy też zostać i walczyć o silną pozycję - mówi Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 15-12-2009, 15:47

- Polski rynek jest bardzo dynamiczny. Szczególnie, gdy spojrzymy na tę część ok. 120 tys. małych sklepów. Tam niemal każdego dnia następuje wiele zmian, otwiera i zamyka się wiele placówek handlowych. Jednocześnie rynek małych sklepów bardzo szybko się koncentruje, powstają lokalne sieci handlowe, a także nowe sieci franczyzowe. Swoje struktury szybko rozbudowują działające już sieci partnerskie takie jak Emperia czy Lewiatan - tłumaczy Czesław Grzesiak.

Według wiceprezesa Tesco duże międzynarodowe sieci handlowe stawiają w Polsce raczej na rozwój organiczny niż przejęcia. Taką strategię przyjęło w Polsce Tesco. - Chcemy budować sklepy w lokalizacjach, które uznajemy za najlepsze. Jeżeli sytuacja polityczna i system prawny pozwoli nam na budowanie sieci własnym sumptem, to skupimy się przede wszystkim na tym - mówi Grzesiak.

I dodaje: - Akwizycje są zawsze nieodłączną częścią rozwoju każdej firmy. To czy do nich dojdzie, zależy jedynie od kondycji finansowej danej firmy oraz od okazji biznesowej.

- Moim zdaniem w najbliższym czasie największe sieci będą podejmowały decyzje o tym, czy wyjść z polskiego rynku, czy też zostać i walczyć o silną pozycję. Będą także tacy operatorzy, którzy będą rozważać wejście na polski rynek kupując część tego rynku detalicznego, przejmując np. kilka sieci na raz - wyjaśnia wiceprezesa Tesco.

- Uważam, że w Polsce jest ciągle miejsce dla nowych graczy, którzy chcieliby przejmować, a nawet budować swoje sieci od podstaw. Co prawda byłoby to trudne, ale możliwe do zrealizowania. Muszę jednak zaznaczyć, że co do wychodzenia operatorów z polskiego rynku jestem sceptyczny. Co prawda jest on bardzo konkurencyjny, ale jednocześnie mocno ustabilizowany - podsumowuje Grzesiak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!