Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Pokolenie silversów aktywne w sieci. Jak kupują i czego oczekują od e-zakupów?

Według danych GUS seniorzy, czyli osoby powyżej 60. roku życia, stanowią 22 proc. polskiego społeczeństwa. Stanowią też ważną i stale rosnącą grupę klientów sklepów internetowych i platform e-commerce. Pandemia sprawiła, że jeszcze śmielej korzystają z tej formy zakupów.
  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: AK
  • Data: 03-02-2022, 15:23
Pokolenie silversów aktywne w sieci. Jak kupują i czego oczekują od e-zakupów?
Starsze osoby coraz częściej dokonują zakupów online/ fot. Unsplash.com

Jak wynika z badania „Mr&Mrs E-commerce”, przeprowadzonego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, aż 40 proc. tzw. silversów nie dostrzega żadnych wad e-zakupów, a 72 proc. nie porównuje cen przed dokonaniem e-zakupów. Jak wygląda silver e-commerce?

Kim jest senior w internecie?

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Seniorzy to mocno niejednorodna grupa. Możemy wyróżnić początkujących, którzy dopiero rozpoczęli swoją przygodę z zakupami w sieci. Często polegają na wiedzy pozyskanej od swoich bliskich i korzystają ze sprawdzonych lub poleconych miejsc, rodzajów płatności czy sposobów dostawy. Jest też grupa zaawansowanych, którzy na co dzień biegle posługują się laptopem, tabletem czy smartfonem. W pandemii tylko zwiększyli częstotliwość zakupów przy pomocy tych urządzeń.

No i najmniejsza, choć bardzo interesująca grupa, to pasjonaci, którzy „odkryli” internet i jego możliwości w późnym wieku, ale zafascynował ich do tego stopnia, że testują wszelkie nowinki, włącznie z grami na urządzeniach mobilnych, a także nowoczesnymi metodami płatności jak BLIK, czy usługami jak chociażby Glovo lub Uber Eats.

 Zwyczaje zakupowe seniorów

Seniorzy przede wszystkim są wybredni albo – inaczej mówiąc - wiedzą, czego chcą. Jak wynika z badania „Mr&Mrs e-commerce”, przeprowadzonego przez Izbę Gospodarki Elektroncznej, mają swoje przyzwyczajenia i wymagania. Poszukują produktów, które są dobre jakościowo, sprawdzone (27 proc.), ale także unikalne (24 proc.) i dopasowane do ich potrzeb (20 proc.). Mają swoje zaufane e-sklepy i często korzystają z popularnych platform e-commerce (9 na 10 ankietowanych silversów). Można powiedzieć, że nowym firmom czy markom - nieznanym seniorom z zakupów offline’owych - ciężko będzie zdobyć ich serca i portfele.

Silversi są wrażliwi na opinie osób bliskich (33 proc.), sprzedawców (29 proc.), a także innych  internautów (16 proc.). Chcąc skłonić dojrzałych konsumentów do zakupu, warto zatem zapewnić w e-sklepie łatwą i szybką możliwość kontaktu ze sprzedawcą, czy to w postaci chatu, chatbota, czy telefonu kontaktowego. Niezwykle ważna jest też widoczność opinii innych klientów, którzy kupili dany produkt. Dla seniorów, może się to okazać decydującym elementem, dzięki któremu wcisną przycisk „kup” na klawiaturze albo ekranie smartfonu.

Kluczowe jest też oferowanie produktów w różnych przedziałach cenowych, silversi są bowiem wrażliwi na ceny i nie lubią przepłacać. Dojrzali konsumenci częściej niż inne grupy kupują, gdy im czegoś zabraknie, a dodatkowo deklarują też generalnie częstsze zakupy w sieci. Pomocne mogą być zatem przypomnienia o zbliżającym się terminie cyklicznych sprawunków wysyłane SMS-em lub mailowo. W szczególności może być to kluczowe dla kategorii spożywczej, zdrowia, ale i urodowej, gdzie seniorzy są bardzo aktywni zakupowo.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!