Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polacy chcą ograniczenia kontaktu w sklepach do minimum, zwiększą obecność w e-commerce (raport)

Sklepy stacjonarne, które chcą utrzymać zaufanie klientów, muszą zadbać o najwyższe standardy bezpieczeństwa i zapewnić szybką, bezinwazyjną obsługę. Konsumenci oczekują m.in. ograniczenia kontaktów do minimum. W innym przypadku część z nich na dobre może przenieść się do kanału e-commerce - to wnioski z najnowszego raportu „Wpływ COVID-19 na rynek FMCG” opracowanego przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Polacy chcą ograniczenia kontaktu w sklepach do minimum, zwiększą obecność w e-commerce (raport)
Sklepy stacjonarne, które chcą utrzymać zaufanie klientów, muszą zadbać o najwyższe standardy bezpieczeństwa i zapewnić szybką, bezinwazyjną obsługę. fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 22-05-2020, 11:25

Według GfK Polonia aż 81% polskich konsumentów wskazuje, że jednym z głównych kryteriów wyboru produktów w sklepie w czasie pandemii jest narażenie na kontakt z innymi klientami. 73% badanych twierdzi z kolei, że zależy im na ograniczeniu dotykania produktów przez personel sklepu, np. w trakcie układania ich na półce.

W badaniu GfK równie istotnymi kryteriami zakupowymi okazały się m.in. data przydatności do spożycia (89%), hermetyczne opakowanie (80%) oraz możliwość zamrożenia produktu (74%).

– Wyniki naszego badania jasno pokazują, że w dzisiejszych realiach użyteczność produktów jest przez nas stawiana na równi z możliwością ich bezpiecznego nabycia. Tym samym to właśnie bezpieczeństwo staje się nową definicją trendu „convenience”, czyli wygody. O tym czy pójdziemy do sklepu i czy będziemy do niego chętnie wracać w ogromnej mierze decyduje dziś to, czy poczujemy się w nim bezpiecznie i komfortowo – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. 

Ekspert GfK przypomina jednak, że dotychczas sieci zdały egzamin z bezpieczeństwa na piątkę. W badaniach przeprowadzonych przez GfK Polonia, zdecydowana większość polskich gospodarstw domowych pozytywnie lub bardzo pozytywnie oceniła poziom przygotowania sklepów do obsługi klientów w czasie pandemii. Najwięcej pozytywnych wskazań w tym aspekcie otrzymały Kaufland (74% pozytywnych opinii) oraz Lidl i Biedronka (73%), minimalnie wyprzedzając resztę konkurencji.

eFMCG rośnie w siłę

Już teraz bezpieczną alternatywą dla polskich shopperów staje się prężnie rozwijający segment eFMCG, którego wartość w pierwszym kwartale br. urosła aż o 30% rok do roku. W analogicznym okresie cała branża FMCG wzrosła o 9,5%. Dziś wiele wskazuje na to, że ten trend będzie kontynuowany. Badanie GfK Polonia pokazuje bowiem, że aż 23% konsumentów w Polsce w najbliższych tygodniach planuje zwiększyć intensywność zakupów FMCG dokonywanych przez internet.

 – Zakupy w sieci stają się w naszym kraju coraz bardziej powszechne, o czym świadczy m.in. rosnąca penetracja w tym kanale. W ciągu zaledwie roku liczba gospodarstw domowych, które przynajmniej raz dokonały zakupów produktów FMCG online, wzrosła aż o 1,2 mln. A potencjał do dalszego wzrostu jest ogromny, ponieważ 76% gospodarstw wciąż nie kupuje żywności i kosmetyków za pośrednictwem internetu - podkreśla Artur Czajka, Strategic Insights Manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    preferencje zakupowe RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    GfK RSS ALERT    /    GfK Polonia RSS ALERT    /    Szymon Mordasiewicz RSS ALERT    /    Artur Czajka RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.187.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!